ویراستاران ویدیو قبلاً رویای خودکارسازی کارهای روزمره مانند حذف بخش‌های بی‌صدا در ویدیوها، حذف پس‌زمینه و تعمیر صدا را می‌دیدند. امروزه، به لطف هوش مصنوعی (AI) می‌توانید همه آن چیزها و موارد دیگر را خودکار کنید.

این باور نکردنی است که هوش مصنوعی چقدر زندگی ما را در مدت زمان کوتاهی بهبود بخشیده است. مخصوصاً وقتی صحبت از ویرایش ویدیو به میان می‌آید، اکنون نرم‌افزار ویرایش ویدیو با هوش مصنوعی وجود دارد که قادر به انجام کارهایی است که ما حتی تصورش را هم نمی‌کردیم.

در این پست، نگاهی به برخی از بهترین ویرایشگرهای ویدئویی هوش مصنوعی و جالب ترین ویژگی های هوش مصنوعی آنها می اندازیم. این نرم افزارها و ابزارهای هوش مصنوعی برای بهبود کار شما تضمین شده است.

در حالی که بیشتر این نرم افزارها ممکن است به شما در ویرایش فیلم های هالیوود با یک کلیک کمک نکنند، اما با خودکار کردن برخی از کارهای خسته کننده، کار شما را بسیار آسان تر می کنند.

بیایید نگاهی بیندازیم.

حرفه ای برتر

Adobe Premiere Pro نرم افزار پیشرو در صنعت ویرایش ویدیو است که توسط بسیاری از افراد حرفه ای استفاده می شود. Adobe با انتشار مجموعه ای از ابزارها و ویژگی های هوش مصنوعی داخلی، ویرایشگر ویدیو را حتی در سال 2023 قدرتمندتر کرد. و این باعث شد که نرم افزار در این صنعت رام نشدنی شود.

بهترین ویژگی های هوش مصنوعی

یکی از جالب‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی در Premiere Pro، ابزار ویرایش ویدیو مبتنی بر متن است. این به شما امکان می دهد ویدیوها را بر اساس رونوشت ویرایش کنید. به عنوان مثال، می‌توانید به راحتی ویدیوها را اسکن کنید تا کلمات پرکننده مانند «ums»، «uhs» و Silence را شناسایی کنید و فوراً آنها را حذف کنید.

Premiere Pro همچنین دارای یک گزینه تقویت کننده صدا با هوش مصنوعی است که نویز پس زمینه را حذف می کند و کیفیت صدا را تنها با یک کلیک بهبود می بخشد.

تشخیص ویرایش صحنه یکی دیگر از ابزارهای مفید است که به شما امکان می دهد صحنه های مختلف یک ویدیو را شناسایی کرده و برش هایی را روی آن اعمال کنید. این باعث صرفه جویی در زمان زیادی می شود که صرف اسکن دستی ویدیو برای اعمال برش می شود.

بسیاری از ویژگی‌های جالب دیگر هوش مصنوعی در Premiere Pro وجود دارد، مانند ردیابی حرکت، ریمیکس، کپی کردن ظاهر رنگی، ducking و موارد دیگر.

قیمت

برنامه های قیمت گذاری Premiere Pro از 22.99 دلار در ماه (سالانه) شروع می شود و همچنین در برنامه Creative Cloud Apps گنجانده شده است که هزینه آن 59.99 دلار در ماه است.

invideo ai

هوش مصنوعی InVideo یک پلتفرم کامل است که تمام ابزارهایی را که برای تولید ویدیو از پیام‌های متنی نیاز دارید را در خود دارد. این ابزار دارای بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی مختلف است که شما را از نوشتن یک اسکریپت گرفته تا اضافه کردن صدا، ویرایش و هر چیزی در این بین می برد.

بهترین ویژگی های هوش مصنوعی

InVideo دارای یک ابزار هوش مصنوعی به سبک ChatGPT است که در آن می‌توانید ویدیوها را با استفاده از چیزی جز پیام‌های متنی ایجاد، ویرایش و بهبود بخشید.

شما به سادگی می‌توانید با موضوع دادن به آن یک ویدیو ایجاد کنید و سپس InVideo صحنه‌ها را با استفاده از فیلم‌های ویدیویی استوک ایجاد می‌کند، صداهایی را با لهجه‌های مختلف اضافه می‌کند و انتقال‌ها را اضافه می‌کند.

سپس می توانید وارد ویرایش شوید و اسکریپت و روایت ویدیو را با اعلان های متنی بهبود بخشید. ایجاد ویدیو به همین سادگی است.

قیمت

هوش مصنوعی InVideo یک طرح رایگان با دسترسی محدود به پلتفرم ارائه می دهد. برای دسترسی به تمام ابزارهای هوش مصنوعی با صادرات نامحدود و حذف واترمارک، می‌توانید در طرح 20 دلاری در ماه مشترک شوید.

فیلمورا 13

Wondershare Filmora یک ابزار ویرایش ویدیوی توانمند است که ویژگی های بسیار زیادی را در خود جای داده است. آخرین نسخه نرم افزار همچنین شامل بسیاری از ویژگی های مفید مبتنی بر هوش مصنوعی، از جمله ویرایش AI Copilot است.

ما فیلمورا 12 را در سال 2023 پوشش دادیم و در آن زمان ویژگی‌های نوآورانه‌ای داشت. اکنون، به لطف ابزارهای هوش مصنوعی جالب آن، با نسخه 13 Filmora به روز شده و بهبود یافته است.

بهترین ویژگی های هوش مصنوعی

با ویرایش جدید هوش مصنوعی Filmora، نیازی به جستجوی ابزارهای خاص و انجام تنظیمات دستی ندارید. اکنون می‌توانید به سادگی با استفاده از اعلان‌های متنی دستوراتی را برای بهبود، اعمال فیلترها و انجام کارها در عرض چند ثانیه بدهید.

Filmora همچنین دارای یک ویژگی ویرایش مبتنی بر متن قدرتمند است، شبیه به Premiere Pro، که به شما امکان می‌دهد ویدیوها را بر اساس رونوشت ویرایش کنید.

علاوه بر این، یک مولد موسیقی مفید هوش مصنوعی، تولیدکننده متن به ویدئو، حذف کننده صدا و بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی دیگر نیز در نرم افزار موجود است.

قیمت

برنامه های قیمت گذاری Filmora از 49.99 دلار در ماه شروع می شود و شامل اعتبار نامحدود هوش مصنوعی است. یا می توانید نرم افزار را با قیمت یکباره 79.99 دلار خریداری کنید، اما فقط شامل 2000 اعتبار هوش مصنوعی است. یک نسخه رایگان نیز وجود دارد اما ویژگی های بسیار محدودی دارد.

اتوپاد

AutoPod یک نرم افزار ویرایش ویدیو است که در فیلم ها و پادکست های طولانی مدت تخصص دارد. اگر با محتوای طولانی مانند پادکست‌های ویدیویی، مصاحبه‌ها، مستندها و انواع دیگر برنامه‌ها کار می‌کنید، AutoPod فرآیند ویرایش شما را بسیار آسان‌تر می‌کند، مخصوصاً هنگام ویرایش دنباله‌های چند دوربین.

بهترین ویژگی های هوش مصنوعی

مفیدترین ویژگی AutoPod ویرایش چند دوربینه است. این ابزار ویدئو را اسکن می‌کند و تمام برش‌ها و ویرایش‌های لازم را انجام می‌دهد تا ویرایش فیلم چند دوربین بدون دردسر باشد.

AutoPod همچنین دارای ابزاری است که با کمک هوش مصنوعی، سکوت را از ویدیوها حذف می کند که ویرایشگر JumpCut نام دارد.

علاوه بر این، یک ایجاد کننده کلیپ اجتماعی وجود دارد که به شما کمک می کند کلیپ های کوتاهی را از ویدیوهای طولانی ایجاد کنید تا به راحتی در کانال های رسانه های اجتماعی مانند TikTok و شورت های YouTube به اشتراک بگذارید.

قیمت

Autopod در حال حاضر یک طرح قیمت گذاری واحد برای افراد با قیمت 29 دلار در ماه دارد و شامل یک آزمایش 30 روزه رایگان نیز می شود.

وید

VEED یک پلت فرم محبوب برای ویرایش ویدیو است که شامل ویرایشگر ویدیو، ضبط کننده صفحه و ابزارهای رونویسی است که در یک مکان بسته بندی شده اند. این پلتفرم تمام ابزارهای مورد نیاز برای ویرایش ویدیوها را دارد و همچنین دارای مجموعه ای از ویژگی های جالب مبتنی بر هوش مصنوعی است.

بهترین ویژگی های هوش مصنوعی

VEED دارای یک ویژگی دوبله صوتی قدرتمند است که به شما امکان می دهد صداهای صوتی را در ویدیوها با آهنگ های صوتی تولید شده توسط هوش مصنوعی جایگزین کنید. حتی ویدیو را برای شما رونویسی می کند. VEED همچنین به شما امکان می‌دهد با هوش مصنوعی ویدیوهایی تولید کنید که دارای آواتارهای واقعی و ویدیوهای استوک است.

سایر ابزارهای هوش مصنوعی شامل پاک کننده پس زمینه، تولید کننده تصویر هوش مصنوعی و ابزار تماس چشمی است که به افراد روی ویدیوها اطمینان می دهد که تماس چشمی ثابتی با دوربین دارند.

قیمت

VEED همچنین دارای یک طرح رایگان با ویژگی های محدود است. اما، برای دسترسی به همه ابزارها، از جمله ابزارهای هوش مصنوعی، باید برنامه ماهانه 12 دلاری (سالانه) را دریافت کنید. و همچنان صادرات ویدیوی شما را به تنها تا 25 دقیقه در هر ویدیو محدود می کند. برای صادر کردن ویدیوهای طولانی تر، به طرح گران تری نیاز دارید.

capcut

CapCut نرم افزاری است که نیازی به معرفی ندارد زیرا یکی از محبوب ترین برنامه های ویرایش ویدیو در بین سازندگان محتوای رسانه های اجتماعی، به ویژه در میان TikTokers است. اگرچه CapCut به عنوان یک ویرایشگر ویدیوی TikTok شناخته شده است، اما یک برنامه دسکتاپ نیز دارد که شامل برخی از ویژگی های چشمگیر مبتنی بر هوش مصنوعی است. و بهترین بخش این است که این نرم افزار رایگان است!

بهترین ویژگی های هوش مصنوعی

ابزار تغییر صدا در CapCut بسیار محبوب است زیرا می توان از آن برای ساختن ویدیوهای سرگرم کننده و سرگرم کننده با تغییر صداهای صوتی استفاده کرد. این شامل صداهای تبدیل متن به گفتار است که می توانید با CapCut ایجاد کنید.

با این حال، چشمگیرترین ویژگی AI Video Upscaler است که قادر است ویدیوها را تا 4K افزایش دهد بدون اینکه بر کیفیت تأثیر بگذارد.

همچنین می توانید فیلم ها را برای صاف کردن پوست، اضافه کردن آرایش و جلوه های مختلف دیگر روتوش کنید.

قیمت

CapCut یک برنامه رایگان فوق العاده دارد که تقریباً همه ویژگی های آن را شامل می شود. البته، یک طرح پولی با عملکرد اضافی نیز وجود دارد. اما شما اصلا به آن نیاز نخواهید داشت.

هیجن

ایجاد ویدیوهای دیپ‌فیک چیزی نیست که ما از آن دفاع می‌کنیم، اما اگر بتوانید یک آواتار دیپ‌فیک از خودتان بسازید تا جایگزین شما در ویدیوهایتان شود، چه؟ در این صورت دیگر نیازی به ضبط فیلم برای ویدیوهای خود نخواهید داشت. این دقیقاً همان چیزی است که HeyGen در مورد آن است.

بهترین ویژگی های هوش مصنوعی

HeyGen به شما این امکان را می دهد که یک آواتار هوش مصنوعی درست کنید که شبیه شما باشد و سپس به شما اجازه می دهد تا بر اساس آواتار هوش مصنوعی خود برای ویدیوهای خود فیلم ایجاد کنید. این نوعی دیپ‌فیک است، اما تصور کنید که اصلاً مجبور نیستید فیلمی را برای ویدیوهای خود ضبط کنید.

HeyGen چندین ابزار هوش مصنوعی دیگر از جمله تبدیل متن به گفتار و شبیه سازی صدا نیز دارد.

قیمت

HeyGen ماهانه 24 دلار هزینه دارد و تنها 180 اعتبار هوش مصنوعی در سال به شما می دهد. با 1 اعتبار، می توانید 1 دقیقه ویدیوی هوش مصنوعی تولید کنید. یک طرح رایگان وجود دارد که می توانید برای آزمایش آن استفاده کنید.

بهترین ویرایشگر ویدیوی هوش مصنوعی که باید استفاده کنید؟

اگر توانایی مالی دارید، Adobe Premiere Pro تمام ابزارهای مورد نیاز شما برای تمام نیازهای پس از تولید را دارد. ابزارهای هوش مصنوعی گنجانده شده در این نرم افزار در حد کیفیتی هستند که Adobe توانسته بود برای چندین دهه حفظ کند.

ویژگی های هوش مصنوعی در Wondershare Filmora و InVideo نیز کاملا چشمگیر هستند. این نرم افزارها برای سازندگان محتوا و بازاریابانی که تازه با ویرایش ویدیو آشنا هستند مناسب هستند، زیرا این نرم افزارها دارای رابط کاربری مبتدی پسند هستند.

همه چیز به سطح تخصص شما و نوع محتوایی که می خواهید با ویرایشگر ویدیو ایجاد کنید بستگی دارد. بنابراین، این نرم‌افزار را تست کنید و ویژگی‌های هوش مصنوعی را با استفاده از نسخه‌های آزمایشی رایگان قبل از تعهد به یک طرح پولی امتحان کنید.