کلمات کلیدی بخش ضروری سئو هستند. استفاده از کلمات کلیدی در محتوای خود، آن را برای آنچه کاربران جستجو می کنند بهینه می کند و شانس شما را برای رتبه بندی سریع و یافتن توسط مخاطبان هدف شما افزایش می دهد. بیایید به هفت ابزار تحقیق کلمات کلیدی نگاه کنیم تا به شما کمک کنند تا بفهمید کدام کلمات کلیدی را باید هدف قرار دهید!

کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که کاربران در موتورهای جستجو وارد می کنند (مانند گوگل، بینگ، DuckDuckGo) وقتی آنها جستجو برای اطلاعات، محصولات و خدمات.

وقتی کاربران می‌خواهند چیزی را بیابند – چه دستور غذا، ماشین لباسشویی، کفش‌های ورزشی، کفش، کیف دستی یا نحوه عملکرد یک دستگاه – کلمات جستجو یا عبارات جستجو را در موتورهای جستجو وارد می‌کنند. این زبانی است که آنها (و این شامل شما نیز می شود) برای صحبت با موتورهای جستجو استفاده می کنند. کلمات و عباراتی که کاربران وارد می کنند عبارتند از پرس و جوهای جستجو، و این عبارت های جستجو نتایج جستجو را به دست می دهند.

به عنوان یک سازنده محتوا یا مالک یک فروشگاه تجارت الکترونیک، همچنین باید به زبانی که کاربران صحبت می کنند صحبت کنید. این به معنای استفاده از کلمات و عبارات جستجوی کاربران به منظور ارائه محتوای مرتبط با نیازهای آنها است. به طور خلاصه، محتوایی که پاسخ یا راه حلی برای مشکلات آنها ارائه می دهد.

چرا کلمات کلیدی برای محتوای شما مهم هستند؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا کلمات کلیدی در محتوای شما اهمیت دارند.

  1. آنها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا تعیین کنند محتوای شما در مورد چیست و کدام عبارات جستجو با مخاطب هدف شما مرتبط است.
  2. اگر کلمات کلیدی مرتبط را در محتوای خود قرار دهید، احتمالاً وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری خواهد داشت. در نتیجه، وب سایت شما بیشتر قابل مشاهده می شود و بازدیدکنندگان بیشتری از ترافیک ارگانیک دریافت می کند.
  3. با استفاده از کلمات کلیدی که مطابق با نیازها و علایق مخاطبان هدف شما هستند، احتمال بیشتری وجود دارد که پاسخ های مناسبی را به سوالات آنها ارائه دهید. آنها به نوبه خود به مشتری تبدیل می شوند یا اقدامات مناسب را انجام می دهند.
  4. کلمات کلیدی به شما کمک می کنند محتوای خود را سازماندهی و ساختار دهید. این کار را با افزودن استراتژیک کلمات کلیدی به عناوین، زیرعنوان ها و سراسر متن خود انجام می دهید. این امر باعث می شود تا کاربران به راحتی در محتوای شما پیمایش کنند. خوانایی را بهبود می بخشد و به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا محتوای شما را به سرعت پیدا کرده و به کاربران ارائه دهند.

انواع کلمات کلیدی

کلمات کلیدی را می توان بر اساس طول، سطح رقابت و قصد کاربر به انواع مختلفی طبقه بندی کرد. در اینجا چند نوع رایج از کلمات کلیدی آورده شده است:

کلمات کلیدی دم کوتاه: اینها کلمات کلیدی کوتاه و عمومی هستند که معمولاً از یک یا دو کلمه تشکیل می شوند. آنها حجم جستجوی بالایی دارند اما بسیار رقابتی هستند. نمونه هایی از کلمات کلیدی دم کوتاه عبارتند از «کفش»، «بازاریابی دیجیتال» یا «غذای حیوانات خانگی».

کلمات کلیدی دم دراز: کلمات کلیدی دم بلند عبارات طولانی تر و خاص تری هستند که معمولاً از سه یا چند کلمه تشکیل می شوند. آنها حجم جستجوی کمتری دارند اما رقابت کمتری دارند. برخی از مثال‌های کلیدواژه‌های دم بلند عبارتند از: «کفش‌های پاشنه بلند قرمز برای زنان»، «استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال برای کسب‌وکارهای کوچک» یا «بهترین برندهای غذایی حیوانات خانگی ارگانیک».

کلمات کلیدی مارک دار: اینها کلمات کلیدی هستند که شامل نام تجاری شما یا تغییراتی از آن می شود. آنها به تبلیغ برند شما و جذب کاربرانی که به طور خاص در جستجوی برند یا محصولات شما هستند کمک می کنند. نمونه‌هایی از کلیدواژه‌های مارک دار عبارتند از «کفش نایک»، «کوکاکولا» یا «اپل آیفون».

کلمات کلیدی LSI: کلمات کلیدی LSI (Latent Semantic Indexing) اصطلاحات و مترادف های مرتبطی هستند که از نظر معنایی با کلیدواژه اصلی شما مرتبط هستند. آنها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا زمینه و ارتباط محتوای شما را درک کنند. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی اصلی شما “بیمه خودرو” است، کلمات کلیدی LSI می توانند “بیمه خودرو”، “پوشش خودرو” یا “حق بیمه” باشند.

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

هنگام ایجاد محتوایی که برای کاربران در جایگاه شما ارزش ارائه می کند، باید بدانید که کاربران در جستجوی چه چیزی هستند تا موضوعات و موضوعات مرتبط را شناسایی کنید. پس از آن شما کلمات کلیدی را انتخاب خواهید کرد که دارای ترافیک ارگانیک و دستیابی به اهداف شما هستند.

اینجاست که تحقیقات کلمات کلیدی وارد می شود. این فرآیند شناسایی و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی است که بیشترین ارتباط و سودمندی را برای محتوای شما دارند.

یک استراتژی جامع تحقیق کلمه کلیدی معمولاً شامل مراحل زیر است:

  • مخاطب هدف خود را شناسایی کنید: درک کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، نیازها و علایق آنها چیست و احتمالاً هنگام جستجوی اطلاعات مرتبط با محتوای شما از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند.

  • طوفان فکری موضوعات مرتبط: فهرستی از موضوعات مرتبط با صنعت، محصولات یا خدمات شما تهیه کنید. این موضوعات به عنوان نقطه شروعی برای تولید ایده های کلیدواژه عمل خواهند کرد.

  • از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید: از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای کشف ایده های مختلف کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل حجم جستجو، رقابت، و ارتباط آنها با محتوای خود استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می کنند تا بینش های ارزشمند را کشف کنید و کلمات کلیدی با پتانسیل بالا را شناسایی کنید.

  • رقابت کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید: رقابت کلمات کلیدی انتخابی خود را با تجزیه و تحلیل صفحات رتبه بندی فعلی، اعتبار دامنه آنها، پروفایل های بک لینک و کیفیت محتوا ارزیابی کنید. این به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا رتبه بندی برای آن کلمات کلیدی امکان پذیر و واقعی است یا خیر.

  • کلمات کلیدی هدف را انتخاب کنید: بر اساس تحقیق و تجزیه و تحلیل خود، مجموعه ای از کلمات کلیدی هدف را انتخاب کنید که با اهداف شما همسو باشد، حجم جستجوی معقولی داشته باشد و شانس واقعی برای رتبه بندی بالا در نتایج موتورهای جستجو را ارائه دهد.

  • محتوای خود را بهینه کنید: کلمات کلیدی هدف خود را به صورت استراتژیک در محتوای خود بگنجانید، از جمله سرفصل ها، زیرعنوان ها، متا تگ ها و در سراسر بدنه. با این حال، اطمینان حاصل کنید که محتوای شما طبیعی، آموزنده و کاربرپسند باقی می ماند.

بیایید 8 ابزار اصلی تحقیق کلمات کلیدی را که می توانند به ارتقای محتوای شما به سطح بعدی کمک کنند، بررسی کنیم.

1. Google Keyword Planner

Google Keyword Planner یک منبع ارزشمند در بهینه سازی وب سایت شما و ایجاد ترافیک هدفمند است. این ابزار قدرتمند به شما امکان می دهد تا بر اساس حجم جستجو و رقابت، تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید، که به شما امکان می دهد عملکرد کلمه کلیدی را ارزیابی کنید.

این رایگان است و از طریق Google Ads قابل دسترسی است. این پیشنهاد کلمات کلیدی را بر اساس کلمه کلیدی دانه ای که شما وارد می کنید ارائه می دهد. می توانید با استفاده از فیلترهایی مانند مکان، زبان و شبکه جستجو، نتایج را محدود کنید.

حجم جستجو دقیق است و ادغام آن با Google Ads به شما امکان می دهد تا کمپین های تبلیغاتی قدرتمندی را بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی ایجاد کنید.

2. اهرفس

اهرفساهرفساهرفس

Ahrefs یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است که به شما امکان می دهد فرصت های پنهان کلمه کلیدی را پیدا کنید و محتوای خود را برای دیده شدن بالا در نتایج جستجو بهینه کنید.

با Ahrefs می توانید تحقیقات جامع کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهید. این اطلاعات بینش دقیقی در مورد حجم جستجو، دشواری کلمات کلیدی و ترافیک جستجوی ارگانیک رقبای شما ارائه می دهد.

با استفاده از این ابزار می توانید ایده های کلمات کلیدی را بررسی کنید، روندها را تجزیه و تحلیل کنید و کلمات کلیدی مرتبط را کشف کنید. تجزیه و تحلیل پیشرفته رقبا به شما امکان می دهد استراتژی های کلمات کلیدی رقبا، کلمات کلیدی با عملکرد برتر، بک لینک ها را تجزیه و تحلیل کنید و شکاف هایی را در استراتژی کلمات کلیدی رقبا پیدا کنید. همه اینها به شما یک مزیت رقابتی می دهد.

دارای برچسب قیمت بالا و منحنی یادگیری شیب دار است که مقدار داده ای را که باید تجزیه و تحلیل کنید را ارائه می دهد.

3. SEMrush

SEMrushSEMrushSEMrush

SEMrush یکی دیگر از ابزارهای جامع SEO و تجزیه و تحلیل است که طیف گسترده ای از ویژگی ها را ارائه می دهد که هر جنبه ای از بهینه سازی موتورهای جستجو را پوشش می دهد.

پایگاه داده گسترده کلمات کلیدی آن به شما امکان می دهد کلمات کلیدی مرتبط، حجم جستجو، سطح رقابت و گرایش ها را کشف کنید. این بینش های ارزشمندی را در مورد داده های جستجوی ارگانیک، تجزیه و تحلیل رقبا و موارد دیگر ارائه می دهد.

علاوه بر این، آنالیز بک لینک، ردیابی موقعیت، و توصیه های بهینه سازی در صفحه را ارائه می دهد. ترافیک جستجوی ارگانیک هر وب سایت را تجزیه و تحلیل می کند و کلمات کلیدی را که بیشترین ترافیک را به همراه دارند شناسایی می کند

SEMrush قیمت بالایی دارد و ممکن است برای مبتدیان مقرون به صرفه نباشد. همچنین با توجه به ویژگی‌های بسیار و حجم عظیمی از داده، منحنی یادگیری بالایی دارد.

4. Ubersuggest

Ubersuggest Ubersuggest Ubersuggest

Ubersuggest یک نسخه رایگان محدود و یک نسخه پولی دارد که به شما امکان دسترسی به ویژگی های پیشرفته تری را می دهد. این ابزار تحقیق کلمات کلیدی عالی برای یافتن ایده های محتوا است، کلمات کلیدی رقیب خود را به دست آورید.

با Ubersuggest می توانید دشواری کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید، کلمات کلیدی مرتبط را بررسی کنید، حجم جستجو را برای مکان ها و زبان های خاص ارزیابی کنید.

همچنین پیشنهادهای کلیدواژه را بر اساس حجم جستجو، روندها و رقابت ارائه می دهد. تجزیه و تحلیل رقبا: این ابزار به شما امکان می دهد کلمات کلیدی جستجوی ارگانیک رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید و در مورد استراتژی های آنها بینش کسب کنید.

5. KeywordTool.io

keywordtool.iokeywordtool.iokeywordtool.io

چیزی که KeywordTool.io را متمایز می کند، توانایی آن در استخراج کلمات کلیدی از موتورهای جستجوی مختلف از جمله گوگل، یوتیوب، بینگ، آمازون، ای بی، اینستاگرام، تیکتوک و موارد دیگر است. همچنین دارای یک رابط کاربری ساده و کاربر پسند است.

این به شما کمک می‌کند تا با استفاده از داده‌های تکمیل خودکار، کلمات کلیدی دست‌نخورده را کشف کنید، مجموعه وسیعی از پیشنهادات کلیدواژه‌ای را ارائه می‌کند که افراد فعالانه به دنبال آن هستند.

این فیلترها را برای کمک به شما در اصلاح نتایج کلمات کلیدی بر اساس پارامترهای خاص ارائه می دهد. در حالی که دارای پوشش گسترده ای از موتورهای جستجوی مختلف است، تجزیه و تحلیل رقبا.

برای دسترسی به ویژگی‌های پیشرفته به نسخه Pro نیاز دارید.

6. KWFinder

KWFinderKWFinderKWFinder

KWFinder یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی کاربرپسند است که در یافتن کلمات کلیدی طولانی با رقابت کم برای جایگاه شما تخصص دارد و بنابراین می توانید وب سایت خود را برای جذب ترافیک هدفمند بهینه کنید. شما می توانید پیشنهادات کلمه کلیدی را بررسی کنید، حجم و دشواری جستجو را ارزیابی کنید و رتبه بندی کلمات کلیدی را دنبال کنید.

به لطف ویژگی تجزیه و تحلیل SERP، می توانید آنچه را که باعث می شود صفحات با رتبه برتر برای کلمات کلیدی خاص رتبه بندی شوند پیدا کنید. KWFinder همچنین امتیاز کلمه کلیدی را ارائه می دهد که نشان می دهد رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص چقدر آسان است.

نسخه رایگان دارای محدودیت های جستجو است، نسخه پولی قابلیت های بیشتری را باز می کند.

7. Moz Keyword Explorer

Moz Keyword Explorer Moz Keyword Explorer Moz Keyword Explorer

Moz به شما کمک می کند تا رتبه بندی موتورهای جستجوی خود را با یافتن کلمات کلیدی مرتبط بهبود بخشید. علاوه بر ارائه اطلاعات در مورد حجم جستجو و رقابت، آن را به شما امکان می دهد رتبه بندی کلمات کلیدی خود را ردیابی کنید و عملکرد رقبا را نظارت کنید.

Moz همچنین بینش‌هایی درباره نرخ‌های کلیک ارگانیک (CTR) ارائه می‌کند و توصیه‌هایی برای بهینه‌سازی در صفحه ارائه می‌دهد.

8. vidIQ

آخرین لیست خروجی vidIQ است. این یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که به طور خاص برای دومین موتور جستجوی بزرگ جهان: YouTube است.

کلمات کلیدی vidiqکلمات کلیدی vidiqکلمات کلیدی vidiq

وی آی کیو از بسیاری جهات به من کمک می کند. یکی از آنها Video Boost است که مرتبط ترین کلمات کلیدی و برچسب ها را پیدا می کند. -خشت وحشی چاد