این مقاله در مشارکت با StudioWorks. با تشکر از شما برای حمایت از شرکایی که SitePoint را امکان پذیر می کنند.

تقریباً در هر صنعت مشاغل یاد می گیرند که جمع آوری داده ها را در سفر مشتری اولویت قرار دهند. و به میزان فزاینده ای ، گزارش دادن داده ها و تجسم های تعاملی م aلفه بزرگی از ارزش برنامه ها برای کاربران است ، چه این کاربران در سازمان شما باشند ، چه ذینفعان خارجی و چه کاربران نهایی بازار انبوه.

فرقی نمی کند که محصول شما یک داشبورد اجرایی باشد که مسائل مربوط به کارایی زنجیره تأمین را نشان می دهد ، یک برنامه «خود قابل اندازه گیری» است که بیومتریک را برای دستیابی به تناسب اندام بازیابی شده ردیابی می کند یا یک برنامه تجاری است که به کاربران کمک می کند اهداف پروژه را پیگیری کنند – داستان سرایی داده ها نقش بزرگتر در رابط های همه محصولات دیجیتال.

در عین حال ، با وجود اشباع بیشتر و بیشتر بازار با برنامه هایی که موارد استفاده و ویژگی های همپوشانی دارند ، بازار برنامه همچنان تیم های محصول را تحت تعقیب قرار می دهد – این دلیل بیشتری است که موفقیت قابل اندازه گیری را به عنوان یک عنصر اصلی در رابط برنامه خود قرار دهید. مسلماً هیچ راهی بهتر از اطمینان از وفاداری به برنامه ، این نیست که به کاربران این احساس را بدهید که این یک جز component اصلی در پیروزی های مداوم آنها است.

با در نظر داشتن این موضوع ، می توان فهمید که چرا امروزه تقریباً هر برنامه موبایلی و وب به نوعی از قابلیت تجزیه و تحلیل داخلی نیاز دارد. تجزیه و تحلیل برنامه تلفن همراه می تواند به شما در افزایش چسبندگی محصول خود و ارائه تجارب بهتر کاربر کمک کند. به نوبه خود ، شما می توانید یک برنامه با ارزش بالا برای کاربران ایجاد کنید که احتمالاً بیشتر استفاده می شود.

بنابراین ، سوال این نیست که آیا شما باید قابلیت های تجزیه و تحلیل را به برنامه خود اضافه کنید یا نکنید. این که آیا شما باید خودتان را بسازید یا از راه حل شخص ثالث استفاده کنید؟

پاسخ کوتاه این است که به عوامل مختلفی بستگی دارد.

اگر تصمیم بگیرید این قابلیت های تجزیه و تحلیل را به تنهایی ایجاد کنید ، کنترل بیشتری بر عملکرد و مارک تجاری برنامه خواهید داشت. علاوه بر این ، حتی اگر لازم باشد بودجه ای را برای توسعه مداوم و به روزرسانی های سازگاری اختصاص دهید ، می توانید اطمینان حاصل کنید که عملکرد دقیقاً مطابق خواسته شماست.

از طرف مقابل ، خرید یک راه حل تجزیه و تحلیل تعبیه شده شخص ثالث اغلب به طور کلی گزینه بسیار ارزان تری را ایجاد می کند و شما قادر خواهید بود سریعتر قابلیت های تجزیه و تحلیل را در برنامه خود مستقر کنید. بعلاوه ، شما دقیقاً به اجزای منبع با کیفیت بالا دسترسی خواهید داشت ، زیرا شما در مقابل تجربه متخصصان صنعت در مقابل تیم داخلی که به صورت مورد نیاز از ابتدا توانایی ها را ایجاد می کند ، خواهید ساخت.

در این مقاله ، ما معضل ساخت در مقابل خرید ، افزودن قابلیت های تجزیه و تحلیل به برنامه ها را عمیق تر خواهیم کرد و توضیح خواهیم داد که چرا استفاده از تجزیه و تحلیل های جاسازی شده بهتر از ساخت م appلفه های برنامه خود است. ما همچنین بهترین روشها را برای استفاده به اشتراک خواهیم گذاشت راه حل تحلیلی تعبیه شده Sisense در برنامه های شما

چرا تجزیه و تحلیل های جاسازی شده می تواند ساخت خود شما باشد

یکی از مزایای اصلی استفاده از تجزیه و تحلیل تعبیه شده این است که دسترسی آسان به داده های مفید را فراهم می کند. به عبارت دیگر ، این اجازه را به شما می دهد ادغام داشبورد کم تأخیر به هر برنامه ای داشبوردها به گونه ای طراحی شده اند که داده ها را به روشی قابل فهم و عملی ارائه می دهند که برای شرکت ها دارای ارزش بیشتری است زیرا به کاربران امکان می دهد با سرعت بیشتری تصمیمات آگاهانه را بگیرند.

بر اساس گزارش تجزیه و تحلیل دولت جهانی سازمانی MicroStrategy در سال 2020 ، فقط 3٪ کارمندان می توانند به سرعت اطلاعات مورد نیاز خود را برای تصمیم گیری تجاری مبتنی بر داده پیدا کنند. با تجزیه و تحلیل های جاسازی شده ، می توانید تجربه کاربر نهایی را به طور قابل توجهی بهبود بخشید و به کارمندانی که در تجزیه و تحلیل مهارت ندارند ، می توانند بدون مراجعه به یک متخصص فناوری اطلاعات تصمیمات مبتنی بر داده را بگیرند.

در مقابل ، ساخت این تجسم داده ها و داشبورد به صورت خودکار به مقدار زیادی کار UI و UX نیاز دارد. به زبان ساده ، جمع آوری اجزای برنامه که نیمی از جلا و مرغوبی هستند که با تجزیه و تحلیل های جاسازی شده بدست می آورید ، تلاش ، وقت و منابع بیشتری نیاز دارد.

یکی از مهمترین دلایل انتخاب مشاغل برای استفاده از راه حلهای تجزیه و تحلیل تعبیه شده این است که سیستم عاملهای قابل جاسازی توسط متخصصان طراحی می شوند و بنابراین یکپارچه سازی ساده را ارائه دهید که به تجربه کاربر نهایی ترجمه می شود.

اگرچه مطمئناً منابعی برای تهیه یک راه حل تحلیلی داخلی در اختیار دارید ، اما استفاده از آن یک بازی کاملا متفاوت است. بنابراین ، به جای صرف وقت برای توسعه راه حل تجزیه و تحلیل و سپس اصلاح UI و UX ، می توانید از یک راه حل تحلیلی تعبیه شده استفاده کنید که خارج از جعبه آماده است.

همانطور که احتمالاً قبلاً هم گفته اید ، تجزیه و تحلیل برنامه بسیار پیچیده است و بنابراین درست کردن آن دشوار است. برای ساختن م componentsلفه های برنامه تجزیه و تحلیل خود ، به یک گروه از توسعه دهندگان نیاز دارید که با الزامات و تکنیک های پردازش داده و همچنین متخصصان UI و UX آشنا هستند و می توانند آن را به تجسم داده های قابل درک تبدیل کنند.

مشکلی که در ساخت راه حل تجزیه و تحلیل خود وجود دارد این است که وقت و منابع کمی را برای شما فراهم می کند تا بتوانید بر توسعه محصول اصلی خود تمرکز کنید. با استفاده از تجزیه و تحلیل تعبیه شده ، زمان ورود به بازار را کاهش می دهد.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، توسعه راه حل تجزیه و تحلیل برنامه خود ، به شما امکان کنترل بیشتر عملکرد را می دهد. با این حال ، این همچنین بدان معنی است که شما باید زمان و منابع خود را برای به روزرسانی و پشتیبانی پشتیبانی کنید. با تجزیه و تحلیل تعبیه شده ، شما اساساً می توانید پشتیبانی و پشتیبانی مداوم را برون سپاری کنید.

نکاتی برای ساخت محصولات با تجزیه و تحلیل جاسازی شده

تجزیه و تحلیل جاسازی شده امکان پیاده سازی ابزارهای کاملاً پیشرفته هوش تجاری را در برنامه ها فراهم می کند. در اینجا بهترین روش هایی وجود دارد که باید بخاطر داشته باشید تا از تجزیه و تحلیل های جاسازی شده بیشترین ارزش را ببرید.

1. نیازهای کاربران نهایی را ارزیابی کنید

مردم در صنایع مختلف به روش های مختلف از تجزیه و تحلیل استفاده خواهد کرد.

به عنوان مثال ، دارندگان فروشگاه های تجارت الکترونیکی ممکن است به ارقام بازاریابی و داده های فروش علاقه بیشتری نشان دهند. از طرف دیگر ، مشاغل فعال در بخش مراقبت های بهداشتی در عوض ممکن است به دنبال سنجش میزان کارایی روشهای ER باشند یا به دنبال روشهایی برای کاهش هزینه های بالای مرتبط با ویزیتهای ER قابل پیشگیری باشند.

به همین ترتیب ، همچنین لازم به یادآوری است که کاربران مختلف در یک صنعت یا سازمان نیز باید از تجزیه و تحلیل به روش های مختلف استفاده کنند. به بخشهای مختلف تقریباً در هر سازمانی (مانند مدیران مشاغل و بخشهای حسابداری) و چگونگی نیاز تجزیه و تحلیل آنها فکر کنید.

به همین دلیل ، مهم است که نیازها و اهداف کاربر نهایی را ارزیابی کنید و اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید راه حل تجزیه و تحلیل تعبیه شده شما با آنها مطابقت دارد.

داشبورد sisense

با سیسنس، می توانید عناصر سازگار مارک تجاری را در تجزیه و تحلیل تعبیه شده خود حفظ کنید و اطمینان حاصل کنید که تجربه کاربر یکپارچه است. علاوه بر این ، شما می توانید پالت های رنگ را سفارشی کنید و از سلسله مراتب بصری به نفع خود استفاده کنید تا اطلاعات و تجسم هایی که ارائه می دهید با تمام جنبه های دیگر برنامه ای که می سازید مطابقت داشته باشد.

2. “عمق داده” را بهینه کنید

شما نمی خواهید تجزیه و تحلیل برنامه شما برای کاربران هدف آن بیش از حد پیچیده باشد. این نه تنها تجربه ضعیفی را به همراه دارد بلکه می تواند کاربر نهایی را تحت فشار قرار دهد. در طراحی ، گاهی اوقات کمتر بیشتر است.

اولین قدم ، ترسیم ویژگی های مختلف تحلیلی است که می خواهید در برنامه پیاده سازی کنید. در مرحله بعدی ، بررسی کنید که به کدام نوع کاربر نیاز دارد تا به کدام ویژگی تجزیه و تحلیل دسترسی پیدا کند و مواردی را که نیازی ندارید حذف کند.

فیلترهای تعبیه شده

یکی از راه های ایجاد تعادل مناسب و بهینه سازی عمق داده هایی که راه حل تجزیه و تحلیل شما ارائه می دهد ، به حداقل رساندن مراحلی است که کاربران برای دستیابی به بینش ها برمی دارند. به عنوان مثال ، اطمینان حاصل کنید که اقدامات اساسی مانند صادرات و فیلتر کردن را در یک مکان انجام دهید.

به همین دلیل بسیار مهم است که به سراغ یک راه حل تحلیلی جاسازی شده بروید که به راحتی قابل تنظیم باشد. به این ترتیب ، می توانید زیرساخت های اساسی را با یک ابزار کشیدن و رها کردن ، چارچوب های پلاگین ، SDK ها و API های JavaScript به منظور اصلاح تجربه کاربر ، تغییر دهید.

زمین بازی sisense embed

Sisense همچنین یک محیط “زمین بازی تعبیه شده” را ارائه می دهد ، جایی که طراحان و توسعه دهندگان می توانند قبل از استفاده از آنها برای اجرای محصول ، با رابط های قابل جاسازی سر و صدا کنند.

3. برچسب سفید تجربه تجزیه و تحلیل

راه حل های تجزیه و تحلیل شما باید یکپارچه با برنامه میزبان ترکیب شوند تا بتوانید یک تجربه کاربری کاملاً مارک دار ارائه دهید. در عین حال که به شما امکان انعطاف پذیری در تغییر نام تجاری UX را می دهد ، باید از یک برنامه ظاهری و ظاهری برخوردار باشد.

گزینه های تایپوگرافی

Sisense به شما امکان می دهد با استفاده از تایپوگرافی برند سازی کنید و به طراحی برنامه تجزیه و تحلیل خود شخصیتی ببخشید. می توانید از تایپوگرافی برای افزایش خوانایی و بهبود پیمایش استفاده کنید.

کشیدن و رها کردن برچسب سفید

علاوه بر این ، Sisense قابلیت های کشیدن و رها کردن برچسب سفید را از جعبه ارائه می دهد ، به این معنی که شما می توانید بدون نیاز به توسعه سفارشی ، ردپای برنامه های شخص ثالث را حذف کرده و یک تجربه تجاری ثابت را ارائه دهید.

نتیجه

ارائه تجزیه و تحلیل درون برنامه ای یک روش عالی برای افزایش چسبندگی برنامه شما و ارائه ارزش بیشتر به کاربران است. ساخت یک مجموعه تجزیه و تحلیل داخلی منابع زیادی را به خود اختصاص می دهد ، در حالی که راه حل های تحلیلی تعبیه شده دسترسی برنامه های آنها به بازار را با حداقل استقرار آسان و سریعتر می کند.

با اجرای برخی از بهترین شیوه هایی که در این مقاله به اشتراک گذاشته ایم ، می توانید آنچه را که کاربران نهایی شما برای استفاده بیشتر از راه حل تجزیه و تحلیل تعبیه شده و ارائه تجارب بهتر کاربر ، به آن نیاز دارند ، انجام دهید.