تجربه شخصی یکی از با ارزش ترین ویژگی های طراحی وب سایت مدرن است. با این حال، جمع آوری داده های مصرف کننده مناسب برای ارائه خدمات سفارشی شده به بازدیدکنندگان وب سایت ضروری است. از این گذشته، تنها در صورتی می توانید تجربه مصرف کننده را افزایش دهید و خدمات بهتری ارائه دهید که مشتریان را تا حدی بشناسید.
مشکل این است که، گاهی اوقات، چنین شخصی سازی به قیمت حفظ حریم خصوصی کاربران شما تمام می شود.
هر چند راهی برای دور زدن این موضوع وجود دارد. می توانید UX حریم خصوصی را در اولویت قرار دهید، اعتماد ایجاد کنید و همچنان درآمد ایجاد کنید. اگر به درستی انجام شود، یک رویکرد متمرکز بر کاربر می تواند تبدیل به تبدیل شود و شما را به بازیگر قوی تری در بازار تبدیل کند.
بیایید برخی از دام ها و فرصت های رایجی را که می توانید برای کسب و کار یا وب سایت شخصی خود استفاده کنید، ببینیم.
چرا شخصی سازی برای همه مناسب نیست
الگوهای طراحی انتخابی میتوانند فرآیندهای خاصی مانند اعلانهای کوکی را که هر بار که از یک وبسایت بازدید میکنید ظاهر میشوند، بیش از حد پیچیده کنند.
کاربران اینترنت به طور گسترده نگران تحویل داده های شخصی خود به دلایل حفظ حریم خصوصی و امنیتی هستند. مصرف کنندگان برای حفظ حریم خصوصی خود ارزش زیادی قائل هستند و انتظار دارند خدمات آنلاین نیز همین کار را انجام دهند، به همین دلیل است که آنها مشاغلی را که به نظر نمی رسد این کار را درست انجام دهند، رد می کنند.
افراد برای محافظت از فعالیت های خود از ابزارهای خارجی زیادی استفاده می کنند. به عنوان مثال، الف VPN برای کامپیوتر و سایر دستگاه های متصل به اینترنت یکی از راه هایی است که کاربران از خود دفاع می کنند. یک شبکه خصوصی مجازی ترافیک را رمزگذاری می کند و آدرس های IP را پنهان می کند.
این امر برخی از موجودیت های وب را از جمع آوری اطلاعات خاص در مورد رفتارها و مکان های کاربران باز می دارد. با این حال، علاوه بر استفاده از ابزارهای امنیتی و حفظ حریم خصوصی خارجی، خود شرکت ها نیاز به ایجاد محیط های امن تری دارند.
با در نظر گرفتن تمام این موارد، یافتن تعادل کامل بین جمع آوری هر چه بیشتر اطلاعات و حفظ اعتماد و ارزش مصرف کننده چالش برانگیز اما ممکن است. در اینجا بیشتر در مورد چگونگی انجام این کار با اختراع مجدد انتخاب های طراحی خود برای عناصر مجوز حریم خصوصی آورده شده است.
الگوهای طراحی انتخابی میتوانند فرآیندهای خاصی مانند اعلانهای کوکی را که هر بار که از یک وبسایت بازدید میکنید ظاهر میشوند، بیش از حد پیچیده کنند. معمولاً چنین پیغام های پاپ آپی به دنبال «الگوهای تیره“، به این معنی که برخی از عناصر طراحی، کاربران را وادار می کنند تا با شرایط نامطلوب احتمالی موافقت کنند.
درباره مجوزهای حریم خصوصی
فرآیند جمع آوری داده ها با عنصر مجوز حریم خصوصی آغاز می شود. از آنجایی که اکثر مردم با تنظیمات مجوز پیشفرض حریم خصوصی در سرویسها و برنامههای آنلاین موافق هستند، شرکتها و سازمانها باید تأثیر انتخابهای طراحی خود را بر مجوزهای حریم خصوصی به دقت بررسی کنند.
به عبارت دیگر، مجوزهای حفظ حریم خصوصی، فرصتی برجسته برای سازمانها به منظور ترکیب رویکردی نوآورانه که انطباق، حریم خصوصی و طراحی وب را ترکیب میکند، نشان میدهد. این نه تنها به سازمانها اجازه میدهد تا قفل دادههای ارزشمند مشتریان خود را باز کنند، بلکه به آنها کمک میکند تا سفری قدرتمند برای مشتری طراحی کنند.
ترکیب تجربه مشتری و انطباق
اکثر سازمان ها معتقدند که تنها دو راه متفاوت برای برخورد با موضوع حفظ حریم خصوصی وجود دارد – از دیدگاه تجربه مشتری و انطباق. در نتیجه ترس از عدم رعایت دو مشکل اساسی برای شرکت ها ایجاد می کند.
- پیروی کورکورانه از قانون فقط به این دلیل که برخی از شرکت ها قانون را به شدت دنبال می کنند به این معنی نیست که آنها از قانون پیروی می کنند. مشتریان باید اصطلاحات قانونی استفاده شده در آن را درک کنند اطلاعیه های سیاست حفظ حریم خصوصی، که آنها را از تصمیم گیری آگاهانه در مورد حریم خصوصی خود باز می دارد.
- کپی برداری از رقبا سازمانها اغلب از رقبا کپی میکنند و از ویژگیهای موجود در حوزههای دیگر بدون در نظر گرفتن تأثیر این تنظیمات بر تجربه مشتری استفاده میکنند. فقط به این دلیل که رقبای شما تصمیمات خاصی را اجرا می کنند به این معنی نیست که آنها برای مشتریان سازگار یا مفید هستند.
با این حال، ترکیب تجربه مشتری و انطباق ممکن است، که به شرکتها اجازه میدهد بهترینها را از هر دو دنیا دریافت کنند.
چگونه برای حفظ حریم خصوصی بهتر گزینه های طراحی را دوباره اختراع کنیم
اگر کنجکاو هستید که چگونه می توانید انتخاب های طراحی برای عناصر مجوز حریم خصوصی را دوباره ابداع کنید، در اینجا چند ایده هوشمندانه آورده شده است.
نوآوری کلید است
استفاده از نسخههای پیشفرض حریم خصوصی و مجوزها منجر به تجربه ارزشمند مشتری نمیشود. برای یک مشتری، سادگی همیشه مورد استقبال قرار می گیرد، بنابراین سعی کنید به جای استفاده از زبان شرکتی، لحن دوستانه تری داشته باشید. فقط مطمئن شوید که تمام اطلاعات حیاتی را به خاطر بسپارید.
علاوه بر این، پاپآپ معروف کوکی دلیل پشت «خستگی رضایت» است که میتواند مشتریان را از تعامل معنادار جلوگیری کند. با پیاده سازی ویژگی های ساده UX که تجربه کلی را کاربرپسندتر می کند، مشتریان می توانند به راحتی تنظیمات برگزیده خود را کنترل کرده و ویژگی های مختلف حریم خصوصی را مدیریت کنند.
به عنوان مثال، ضامنها و ویژگیهای لایهبندی در کنار هم قرار دادن همه ویژگیهای مدیریت و حریم خصوصی در یک تنظیم عالی عمل میکنند.
Google را به عنوان یک روش ساده برای تغییر پاپ آپ کوکی خود مثال بزنید. البته پس از دریافت جریمه این کار را انجام داد، اما تغییرات مثبتی ایجاد کرد که می توانید آنها را هم تطبیق دهید. اساسا، بنر کوکی جدید دکمه هایی در همان اندازه و رنگ خواهد داشت. علاوه بر این، یک دکمه به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به شخصی سازی عمیق تر انتخاب های خود، تمام کوکی ها را رد کنید.
پیاده سازی تحقیقات و تست کاربر
یافتن نحوه تعامل و واکنش مشتریان با تجربه مجوز بسیار ارزشمند است در هنگام اختراع مجدد انتخاب های طراحی. به لطف تحقیقات و آزمایش کاربر، شرکت ها می توانند داده های کافی را برای ایجاد بهترین طرح ها برای عناصر مجوز حریم خصوصی جمع آوری کنند.
ابتدا می توان از پرسشنامه ها برای تحقیقات کاربر استفاده کرد. از طریق تحقیقات، شرکت ها متوجه می شوند که مشتریان چه مجوزهایی را ترجیح می دهند. با این وجود، برای ایجاد بهترین راه حل ها بیش از تحقیق مورد نیاز است.
اینجاست که تست کاربر وارد عمل می شود. آنچه مشتریان در پرسشنامه ها ادعا می کنند و آنچه در موقعیت های واقعی انجام می دهند اغلب متفاوت است، که نیاز به تست A/B را توضیح می دهد.
با ترکیب نتایج تحقیقات و آزمایش کاربر، سازمان ها می توانند بهترین طرح ها را برای عناصر مجوز حریم خصوصی ایجاد کنند.
بر اهمیت حریم خصوصی تاکید کنید
حفظ حریم خصوصی کار همه است، بنابراین طراحان UX و کارشناسان انطباق باید تمام تلاش خود را برای محافظت از حریم خصوصی بازدیدکنندگان وب سایت خود انجام دهند. حتی اگر کار اصلی آنها دستیابی به انطباق با مقررات یا افزایش ثبت نام مشتری است، نیازی به تکیه بر الگوهای تاریک نیست.
در عوض، طراحان، رهبران کسب و کار و کارشناسان حفظ حریم خصوصی باید بر بهبود تجربه مشتری تمرکز کنند. آنها به راحتی می توانند این کار را با توصیه به مشتریان برای استفاده از راه حل های معاصر انجام دهند که تجربه حفظ حریم خصوصی آنها را بهینه می کند.
علاوه بر این، همه جنبههای حفظ حریم خصوصی دادههای مصرفکننده توسط چارچوبها یا قوانین فنی کنترل نمیشوند. بنابراین، استفاده مسئولانه از داده را تقویت کنید که نوآوری را به جلو سوق دهد.
رویکرد UX اخلاقی همراه با محتوا
عبارت “ما برای حریم خصوصی شما ارزش قائل هستیم” توسط هزاران ارائه دهنده استفاده می شود. بنابراین این شما هستید که باید چرخه الگوهای تکراری را بشکنید.
در حالت ایده آل، شما می خواهید تصمیمات طراحی شما برای کاربران شما منطقی باشد. با این حال، سقوط از سوراخ خرگوش روش های شناخته شده آسان است. به عنوان مثال، تیم های UX و وب باید از نزدیک با نویسندگان محتوای با استعداد همکاری کنند. بنابراین، هنگامی که یک ساختار رابط ایجاد کردید که تمام کادرها را علامت میزند، محتوا باید با احترام دنبال شود.
عبارت “ما برای حریم خصوصی شما ارزش قائل هستیم” توسط هزاران ارائه دهنده استفاده می شود. بنابراین این شما هستید که باید چرخه الگوهای تکراری را بشکنید. به هر حال، اگر کسی یک بیانیه را به طور مکرر بخواند، ممکن است شروع به معنایی نداشته باشد. ایده های نوآورانه نیز می توانند به شما در ساختن برندتان کمک کنند. به عنوان مثال، حتی یک اعلان کوکی می تواند با طراحی و محتوای خود از بقیه متمایز شود. بنابراین، هر اضافه شدن به وب سایت شما فرصتی برای پرورش تصویر برند شماست.
خط پایین
از آنجایی که شخصیسازی به یکی از استراتژیهای برتر برای موفقیت کسبوکار تبدیل میشود و مشتریان از مسائل متعدد حریم خصوصی آگاه میشوند، سازمانها باید راهحلهای نوآورانهای بیابند تا به مشتریان اجازه دهند نحوه استفاده از دادههایشان را انتخاب کنند و همچنان شرکتها را به اطلاعات مورد نیاز مجهز کنند.
با انتخاب های درست طراحی، صاحبان دامنه می توانند از عناصر مجوز حریم خصوصی خود نهایت استفاده را ببرند و تجربه مشتری را با رعایت قوانین ترکیب کنند. از تیمهای طراحی، UX و وب، کاربران انتظار دارند کارآمدترین راه را برای تغییر تنظیمات حریم خصوصی خود دریافت کنند. بنابراین، فقط به این دلیل که به نفع اهداف شرکت شما است، آن را بیش از حد پیچیده نکنید. کاربران برای یافتن و غیرفعال کردن برخی از ویژگیهای بیش از حد مزاحم، مجبور نیستند از چندین وبسایت عبور کنند.