این مقاله به کنترل های مختلف پخش کننده ویدیو ، هدف آنها و کنترل ها برای انتخاب موارد استفاده خاص مانند سیستم عامل های یادگیری ، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ، کاربران قدرت یا کاربران تلفن همراه می پردازد. آیا می دانید YouTube دارای چند کنترل کاربر جذاب قدرت است؟ ادامه مطلب را بخوانید!

یک پخش کننده فیلم جذاب می تواند بینندگان بیشتری را به خود جلب کند. پخش کننده های ویدئویی مدرن می توانند کنترل های بسیار بیشتری نسبت به دکمه های ساده توقف بازی در روزهای ابتدایی ارائه دهند.

این روزها نگاهی به YouTube بیندازید. کاربران می توانند با استفاده از قابلیت فصل YouTube ، بخشهای ویدئو را پیمایش کنند. این ویژگی به کاربران کمک می کند تا به سرعت بخشی را که مربوط به آنها است ، در فیلم ها جستجو کنند.

چند بار یک ویدیو را تماشا کرده اید ، به این امید که اطلاعات خاصی پیدا کنید ، اما فقط متوجه می شوید که به سوال خاص شما پاسخ نمی دهد؟ ناامید کننده است!

YouTubers باهوش یک راه حل موقت برای این موضوع تدوین کرد. آنها لیست کردن بخشهای مختلف همراه با مهر زمان در توضیحات ویدئو برای آنها مفید بود. این راه حل هنوز به این معنی بود که شما مجبور بودید توضیحات را باز کنید تا س specificال خاص خود را بررسی کنید. علاوه بر این ، برای گوگل آسان نیست که ویدیوهایی را که س questionsالات متفاوتی در مورد یک موضوع خاص را کنترل می کنند ، فهرست بندی کند.

تجربه کاربر پخش کننده ویدیو موارد بسیار بیشتری از اضافه کردن فصل ها را شامل می شود. پخش کننده ویدیو برای یک پلتفرم یادگیری آنلاین ، کنترل های متفاوتی از یک ویدیوی YouTube یا یک فیلم ساده تبلیغاتی در وب سایت محصول را می طلبد.

چرا UX برای پخش کننده های ویدیویی مهم است؟

از یک پلت فرم ویدیویی مانند YouTube استفاده کنید. کاربران به روش های مختلفی محتوا را مصرف می کنند. بیایید نحوه استفاده سه شخص مختلف از YouTube را بررسی کنیم:

  1. آلیس از YouTube برای جستجوی سریع اطلاعات آموزشی استفاده می کند. او از قابلیت فصل برای اسکن بخشهای مربوطه استفاده می کند. او همچنین با استفاده از کلیدهای جهت دار به سرعت در بخشهای کوچک افزایشی سریع بخشها را رد می کند تا اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کند.
  2. بن عاشق تماشای فیلم های مخصوص بازی است. او یک کاربر برق سنتی است که از میانبرهایی مانند F برای ورود به حالت تمام صفحه ، م برای بی صدا کردن ، یا فاصله برای توقف موقت ویدیو.
  3. الکس عاشق مطالعه با موسیقی پس زمینه است. او از قابلیت پخش خودکار YouTube استفاده می کند ، بنابراین لازم نیست نگران انتخاب موسیقی مناسب مطالعه باشد. او اغلب برخی از موسیقی های پس زمینه را انتخاب می کند و به الگوریتم YouTube اعتماد می کند تا موسیقی های مشابه را هنگام اتمام ویدیو انتخاب کند.

سناریوهای فوق نشان می دهد که یک پلت فرم ویدیویی میزبان بسیاری از کاربران مختلف است که از آن به طرق مختلف استفاده می کنند. بنابراین ، انتخاب کنترل ها و میانبرهای مناسب برای ارائه بهترین تجربه برای همه کاربران ، چالش برانگیز است.

بنابراین ، کدام کنترل کننده پخش ویدیو را می توانیم پیدا کنیم؟

کدام پخش کننده ویدیو کنترل می کند؟

بسیاری از کنترل های مختلف پخش کننده ویدیو وجود دارد. این لیست کنترل هایی را که اغلب می یابید خلاصه می کند:

  • دکمه پخش / مکث.
  • رفتن به ویدیوی بعدی.
  • تنظیم میزان صدا.
  • برای زیرنویس تغییر وضعیت دهید.
  • اندازه صفحه را تنظیم کنید (مینی پلیر ، مد تئاتر یا حالت تمام صفحه). اغلب دکمه ای برای ورود به حالت تمام صفحه پیدا خواهید کرد. با این وجود YouTube به شما امکان می دهد یک حالت تئاتر وارد کنید که اندازه ویدئو را با اندازه صفحه نمایش شما تنظیم کند. آنها همچنین یک مینی پلیر ارائه می دهند تا بتوانید هنگام تماشای فیلم با استفاده از یک پخش کننده ویدیوی کوچک ، در YouTube پیمایش کنید.
  • تغییر کیفیت ویدئو. همه افراد از اینترنت متصل نیستند. بنابراین ، به کاربران اجازه دهید کیفیت را تنظیم کنند. حتماً گزینه ای برای تنظیم خودکار کیفیت فیلم ارائه دهید. برای کاربران با اتصال اینترنتی ناپایدار ، پخش کننده ویدیو می تواند به طور خودکار کیفیت فیلم را بسته به سرعت اتصال تنظیم کند. بیشتر کاربران کیفیت پایین را به ادامه تماشای فیلم بدون وقفه ترجیح می دهند.

تصویری از پخش ویدئو در YouTube

کنترل های کمتر معمول شامل موارد زیر است:

  • سرعت پخش کننده ویدیو را تنظیم کنید. این کنترل به شما امکان می دهد سرعت ویدئو را کم یا زیاد کنید. معمولاً می توانید سرعت پخش کننده فیلم را با گام های 25٪ بین دامنه 0.25 تا 2 تنظیم کنید.
  • برای فعال کردن قابلیت پخش خودکار ، تغییر وضعیت دهید. برای گوش دادن به موسیقی مفید است یا شما ترجیح می دهید الگوریتم محتوا برای تصمیم گیری در مورد اینکه بعد چه چیزی تماشا می کنید تصمیم بگیرد.
  • عقب و سریع جلو بروید. اگرچه مفید است ، اما این کنترل بیشتر پنهان است. به عنوان مثال ، YouTube فقط به شما امکان استفاده از این کنترل را با استفاده از میانبرهای صفحه کلید می دهد. تعداد کمی از پخش کننده های ویدیو این قابلیت را به عنوان بخشی از کنترل های پیش فرض ویدئو خود اجرا می کنند.
  • تنظیمات. YouTube به عنوان بخشی از مجموعه کنترل پیش فرض خود ، نماد چرخ دنده را پیاده سازی می کند. با این حال ، پخش کننده ویدیوی YouTube پیچیده است. آنها از کنترل تنظیمات برای پنهان کردن سایر کنترلهای ویدئویی که به ندرت استفاده می شوند استفاده می کنند.

تنظیمات YouTube

سرانجام ، نباید فراموش کنیم که چگونه مهر زمان فعلی و طول فیلم را نمایش دهیم. ساده ترین راه حل ابتدا نشان دادن مهر زمان فیلم فعلی و به دنبال آن کل طول فیلم است. در این مثال ، ما ویدیو را در 40 ثانیه با کل ویدیو دو دقیقه و 13 ثانیه مکث کرده ایم – “0:40 / 2:13”. از طرف دیگر ، برخی از پخش کننده های ویدیو طول باقیمانده ویدیو را نشان می دهند. این کارو نکن، زیرا برای کاربر گیج کننده است.

بخش بعدی نگاهی به میانبرهای رایج و آزمایشی صفحه کلید برای پیمایش در یک پخش کننده ویدیو دارد.

چگونه می توان یک پخش کننده ویدیو برای کاربران برق طراحی کرد؟

هرچه کاربران بیشتری با میانبرهای صفحه کلید آشنا می شوند ، کمبود آنها اغلب به یک تجربه ناامید کننده پخش کننده ویدیو منجر می شود.

میانبرهای صفحه کلید تجربه کاربر را برای کاربران قدرت بهبود می بخشد.

به عنوان مثال شخصی ، من تماشای آنلاین تلویزیون بلژیک را با استفاده از بستر ویدئویی آنها دوست دارم. این پلت فرم یک پخش کننده ویدیوی سفارشی را پیاده سازی می کند. متأسفانه ، نمی توانید از کلیدهای جهت دار برای عقب یا جلو بردن سریع فیلم استفاده کنید. علاوه بر این ، با زدن دکمه فاصله نمی توانید یک ویدیو را مکث یا مکث کنید. پخش کننده ویدیو مرا مجبور می کند تا از پد لمسی خود استفاده کرده و موس را به سمت نماد مکث کوچک هدایت کنم. ناامید کننده ، درست است؟

امروزه پخش کننده های ویدئو حداقل باید یک مجموعه اساسی از میانبرهای صفحه کلید را برای برآورده کردن اجرا کنند کاربران قدرت.

  • نوار Space: شروع / مکث ویدئو
  • کلید پیکان راست: 5 یا 10 ثانیه سریع به جلو حرکت کنید
  • کلید پیکان چپ: 5 یا 10 ثانیه فیلم را عقب ببرید
  • م: بی صدا یا بی صدا کردن صدای ویدئو
  • F: وارد حالت تمام صفحه شوید یا از آن خارج شوید

اما چرا گزینه ها به این میانبرهای صفحه کلید محدود می شوند؟ YouTube در اجرای میانبرهای صفحه کلید یک بازیکن برتر است. در اینجا مواردی است که می توانیم از کاربران قدرت YouTube یاد بگیریم:

  • فشار دادن ج فیلم را 10 ثانیه عقب می زند ، در حالی که کلید پیکان سمت چپ 5 ثانیه فیلم را عقب می برد.
  • فشار دادن ل ویدیو را 10 ثانیه به جلو بفرستید ، در حالی که کلید پیکان راست 5 ثانیه به سرعت جلو می رود.
  • کلیدهای شماره یک میانبر صفحه کلید کمتر شناخته شده هستند. فشار دادن 0 شما را به ابتدای ویدیو می رساند. YouTube همچنین هر ویدئو را به 9 قسمت با طول مساوی تقسیم می کند. صرف نظر از طول ، با فشار دادن هر یک از کلیدهای عددی (به جز صفر) شما را به آن نقطه در فیلم می رساند. این یک روش عالی برای پرش به انتها ، بازگشت به ابتدا یا جایی در وسط است.

بسیار عالی است که YouTube هر دو برای 5 یا 10 ثانیه انتقال سریع / عقب را اجرا می کند. در صورتی که جزئیات کمی از یک فیلم را از دست داده اید ، می توانید با استفاده از کلید پیکان سمت چپ به سرعت عقب بروید. وقتی می خواهید از طریق فیلم اسکن کنید ، می توانید دکمه را فشار دهید ل کلید اسکن فیلم با فواصل 10 ثانیه ای.

انواع مختلف کنترل ویدیویی برای اهداف مختلف

بیایید در مورد کنترل های مختلف برای پیاده سازی برای اهداف مختلف بحث کنیم – مانند فیلم های آموزشی ، فیلم های اجتماعی و فیلم های تلفن همراه.

فیلم های آموزشی

فیلم های آموزشی در پلتفرم هایی مانند Udemy یا Coursera کنترل های متفاوتی را نسبت به پخش کننده های ویدیوی معمولی اعمال می کنند. به عنوان مثال ، کاربران اغلب دوست دارند سرعت فیلم های آموزشی را افزایش دهند. به همین دلیل ، این یک کنترل مشترک است که در این سیستم عامل ها پیدا می کنید.

علاوه بر این ، فیلم های آموزشی همراه با قابلیت نشانک ها هستند. کاربر می تواند یک لحظه خاص را در یک ویدیو علامت گذاری کند و یک یادداشت اضافه کند. این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد تا لحظات مهم را در ویدئو برای مرجع مشخص کند.

فیلم های اجتماعی

فیلم های اجتماعی بیشتر از گزینه های اشتراک سریع بهره مند می شوند. YouTube به شما امکان می دهد ویدئویی را به اشتراک بگذارید ، اما بخشی از مجموعه کنترل استاندارد آنها نیست. آنها این قابلیت را به زیر پخش کننده ویدیوی خود اضافه کرده اند.

هنوز هم ارزش اجرای گزینه های اشتراک سریع به عنوان بخشی از کنترل های پخش کننده ویدیو را دارد. فراموش نکنید که توانایی به اشتراک گذاری را از یک مهر زمان خاص اضافه کنید. اغلب اوقات ، کاربران می خواهند یک لحظه خاص را در یک ویدیو با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

از طرف دیگر Twitch به کاربران اجازه می دهد تا فیلم کلیپ مستقیماً از پخش کننده ویدیو.

کلیپ ها به بینندگان Twitch اجازه می دهد تا سریعترین لحظات منحصر به فرد-Twitch را از پخش به اشتراک بگذارند در حالی که به پخش کنندگان امکان می دهد کانال های خود را از طریق اشتراک اجتماعی رشد دهند!

این یک ویژگی عالی است که به سرعت می توانید لحظات خنده دار ، گیم پلی خارق العاده یا لحظات ارزشمند دیگر را به اشتراک بگذارید.

منبع: انقباض دستگاه پخش ویدئو

پخش کننده های ویدیوی موبایل

پخش کننده های ویدیوی موبایل طرحی ساده تر را می طلبند. اضافه کردن تعداد زیادی کنترل به صفحه دستگاه تلفن همراه امکان پذیر نیست.

به عنوان مثال پخش کننده ویدیوی تلفن همراه YouTube کنترل های زیر را ارائه می دهد:

  • وارد حالت تمام صفحه شوید
  • رفتن به ویدیوی بعدی یا قبلی
  • مکث ویدیو
  • زیرنویس را فعال کنید
  • تنظیمات ویدئو را باز کنید

برای ویدیوهای موبایل ، میانبرها تجربه کاربر را بهبود می بخشند. به عنوان مثال ، روی سمت راست صفحه خود دو بار ضربه بزنید تا یک ویدیو را ده ثانیه به جلو منتقل کنید. این مورد در سمت چپ صفحه نمایش شما برای عقب بردن یک ویدیو توسط ده ثانیه اعمال می شود. علاوه بر این ، می توانید برای بزرگنمایی یک ویدیو به سمت بالا و پایین بکشید یا نتایج جستجو را دوباره نشان دهید. در اینجا ، تمرکز بر سرعت استفاده است ، که به طور مثبت بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد.

نتیجه گیری: مخاطبان خود را تعریف کنید

برای طراحی پخش کننده ویدیوی مناسب ، حتماً مخاطبان خود را تعریف کنید. با کاربران خود صحبت کنید تا بفهمید چگونه از پلت فرم و پخش کننده ویدیوی شما استفاده می کنند.

به عنوان مثال ، قابلیت برش Twitch در میان سایر پخش کننده های ویدیو بی نظیر است. این قابلیت کاملاً متناسب با پایگاه کاربری آن است تا به سرعت لحظه ای جالب را در هنگام پخش مستقیم ذخیره کند.

فراموش نکنید که کاربران برق را در ذهن خود داشته باشید. آنها عاشق استفاده از میانبرهای صفحه کلید برای انجام اقدامات اساسی ویدئویی مانند بی صدا کردن صدای ویدئو ، جلو بردن سریع فیلم یا ورود به حالت تمام صفحه هستند.

به تمام موجودات نگاهی بیندازید میانبرهای صفحه کلید YouTube الهام گرفتن!

سرانجام ، اگر در ساخت برنامه پخش ویدئوی خود تردیدهایی دارید ، لطفاً نکات ارائه شده در بالا را در خاطر داشته باشید. اما اگر فقط به دنبال یک راه حل آماده هستید ، بحث بالا باید همانطور که به دنبال گزینه های موجود هستید ، فکر خوبی را فراهم کند.