در شرایط عادی، شما دوست دارید موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو سایت شما را در نتایج جستجوی خود فهرست کنند. در واقع، اکثر صاحبان وب سایت ها و کسب و کارها زمان و منابع زیادی را صرف اطمینان از بهینه سازی وب سایت آنها برای سئو (بهینه سازی موتور جستجو) می کنند.

با این حال، چند مورد وجود دارد که می خواهید خزنده های موتورهای جستجو را از وب سایت خود دور نگه دارید. به عنوان مثال، شما معمولاً در شرایط زیر موتورهای جستجو را نمی خواهید:

  • زمانی که یک سایت هنوز در مرحله توسعه است. در این مرحله سایت برای استفاده عموم آماده نیست
  • وقتی قرار است سایت خصوصی باشد و فقط برای افراد منتخب قابل دسترسی باشد – مانند خانواده یا همکاران شما.

در این مقاله، من شما را از طریق فرآیندهای متوقف کردن موتورهای جستجو از یافتن و نمایه سازی وب سایت وردپرسی شما راهنمایی می کنم.

قابلیت مشاهده موتور جستجو را در پنل مدیریت خاموش کنید

ساده ترین روش برای جلوگیری از ایندکس کردن سایت توسط موتورهای جستجو، غیرفعال کردن «دیدن موتور جستجو» در داشبورد مدیریت وردپرس است. برای انجام این کار، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

  1. وارد حساب وردپرس خود شوید.
  2. در نوار کناری، به تنظیمات > خواندن
  3. به پایین بروید قابلیت مشاهده در موتورهای جستجو.
  4. پس از آن، گزینه ای را که می گوید: موتورهای جستجو را از ایندکس کردن این سایت منع کنید.
  5. را کلیک کنید ذخیره تغییرات وقتی انجام شد
غیرفعال کردن قابلیت مشاهده موتور جستجو در وردپرسغیرفعال کردن قابلیت مشاهده موتور جستجو در وردپرسغیرفعال کردن قابلیت مشاهده موتور جستجو در وردپرس
غیرفعال کردن قابلیت مشاهده موتور جستجو در وردپرس

باید توجه داشته باشید که این روش قابل اعتماد نیست – این به موتورهای جستجو بستگی دارد که درخواست شما را رعایت کنند.

برای جلوگیری از یافتن وب سایت شما توسط موتورهای جستجو، باید از آن با رمز عبور محافظت کنید. ما در بخش بعدی به معنای این و نحوه انجام آن خواهیم بود.

از کل وب سایت خود با یک رمز عبور محافظت کنید

هنگامی که یک وب سایت وردپرسی را با رمز عبور محافظت می کنید، هر کسی که به دنبال دسترسی به سایت است ابتدا باید رمز عبور صحیح خود را ارائه دهد. در نتیجه، ربات های موتور جستجو از دسترسی به سایت برای خزیدن در آن مسدود می شوند.

روش های مختلفی برای محافظت از سایت شما با رمز عبور وجود دارد. اگر سایت وردپرس مورد نظر در یک ارائه دهنده هاست مانند Bluehost است، می توانید رمز عبور را در cPanel حساب میزبانی خود فعال کنید.

اگرچه رابط برای ارائه دهندگان مختلف متفاوت خواهد بود، فرآیند باید در بین آنها مشابه باشد. اساساً، باید دایرکتوری «محافظت با رمز عبور» را جستجو کنید، وب‌سایتی را که می‌خواهید محافظت کنید (اگر چندین وب‌سایت دارید) انتخاب کنید و سپس رمز عبور کل سایت را ایجاد کنید.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند، با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید.

از یک پلاگین رایگان استفاده کنید

شما می توانید از یک افزونه برای محافظت از کل وب سایت خود با رمز عبور استفاده کنید و در نتیجه خزنده های موتورهای جستجو را از یافتن آن منع کنید. در حالی که پلاگین های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، من شما را در مورد نحوه استفاده از یک افزونه رایگان به نام Password Protected راهنمایی می کنم.

در نوار کناری:

  1. هدایت به افزونه ها > افزودن جدید
  2. از نوار جستجو در گوشه سمت راست بالای صفحه برای جستجوی ” استفاده کنیدرمز عبور محافظت شده است“.
  3. را کلیک کنید الآن نصب کن، سپس بر روی آن کلیک کنید فعال کنید.
افزودن افزونه محافظت شده با رمز عبورافزودن افزونه محافظت شده با رمز عبورافزودن افزونه محافظت شده با رمز عبور
افزودن افزونه محافظت شده با رمز عبور

در این مرحله افزونه فعال است.

برای فعال کردن محافظت از رمز عبور و ایجاد رمز عبور، به آن بروید تنظیمات > رمز عبور محافظت شده است و متناسب با آن فرم را پر کنید.

تنظیماتتنظیماتتنظیمات
تنظیمات

تیک فعال شد گزینه (در کنار وضعیت محافظت شده با رمز عبور) برای فعال کردن محافظت از رمز عبور و گزینه Allow Administrators (در کنار مجوزهای محافظت شده) برای دسترسی مدیران به سایت. (در صورت تمایل، می توانید به کاربران وارد شده، فیدهای RSS و REST API نیز اجازه دسترسی دهید.)

سپس رمز عبور سایت را تعیین کرده و آن را تایید کنید. اگر می خواهید به کاربران خاصی اجازه دسترسی به سایت را بدهید، آدرس IP آنها را در آن اضافه کنید اجازه آدرس IP جعبه

در نهایت علامت را علامت بزنید اجازه مرا به خاطر بسپار گزینه (این تضمین می کند که دسترسی بعدی به رمز عبور نیاز ندارد) و تعداد روزهایی را اضافه کنید که بخواهید یک کاربر احراز هویت شده را به خاطر بسپارید.

وقتی کارتان تمام شد، کلیک کنید ذخیره تغییرات برای فعال کردن محافظت از رمز عبور در سایت. از آن زمان به بعد، هر کسی که از سایت شما بازدید می کند ملزم به ارائه رمز عبور خود خواهد بود و خزنده های موتورهای جستجو اجازه دسترسی به وب سایت را نخواهند داشت.

از یک پلاگین پولی برای گنجاندن ویژگی های پیشرفته استفاده کنید

بدون شک، افزونه های رایگان مانند آنچه در بخش گذشته به آن پرداختیم، به شما امکان می دهد از سایت خود با رمز عبور محافظت کنید. اما اگر به دنبال ویژگی های پیشرفته تری هستید که به زودی آنها را لیست خواهم کرد، می توانید از یک افزونه پولی استفاده کنید.

به عنوان مثال، یک افزونه به نام وجود دارد SeedProd. علاوه بر محافظت از رمز عبور، این افزونه چندین صفحه نمایش خوب و توصیفی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید آنها را در سایت خود نمایش دهید تا به کاربر اطلاع دهید که تعمیر و نگهداری در حال انجام است.

تم های نگهداری SeedProdتم های نگهداری SeedProdتم های نگهداری SeedProd
تم های نگهداری SeedProd

این افزونه همچنین شامل مضامین “به زودی” است که در صورت استفاده در سایت، کاربر را وادار می کند تا مشترک شود و هنگام راه اندازی سایت (یا بروز رسانی های دیگر) از طریق ایمیل از کاربر مطلع شود.

نتیجه

در این مقاله دیدیم که چگونه موتورهای جستجو را از نمایش سایت خود در نتایج موتورهای جستجو بازداریم. اگر بخواهید افراد خاصی به سایت دسترسی داشته باشند، این کار مفید است.

اکنون که می دانید چگونه موتورهای جستجو را از ایندکس کردن سایت خود در صورت لزوم بازدارید، برخی از مقالات دیگر وردپرس ما را بررسی کنید.