همگام شدن با آخرین روندهای بازاریابی ویدئویی می تواند دشوار باشد. فرمت‌ها، برنامه‌ها، دستگاه‌ها، پلتفرم‌ها و ویژگی‌های آن‌ها سال‌های نوری از جایی که حتی یک یا دو سال پیش بودند جلوتر رفته‌اند.

گاهی اوقات به نظر می رسد تنها چیزی که ثابت مانده است این واقعیت است که گنجاندن ویدیو به عنوان بخشی از استراتژی شما برای افزایش مخاطبان برای هر بازاریاب بسیار مهم است. ویدئو در موبایل، لپ تاپ و تبلت فقط سال به سال افزایش می یابد.

ویدئو ابزار بازاریابی و طراحی این دهه تاکنون است. تقریباً از ابتدای دهه 2020، ویدیو عنصر غالب بسیاری از تلاش‌ها بوده است – از وب‌سایت‌ها گرفته تا رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌ها.

اگر استراتژی ویدیوی شما بیش از یک سال از عمر خود می گذرد یا وجود ندارد، اکنون زمان آن است که به کاری که انجام می دهید نگاهی دقیق بیندازید و به راه اندازی مجدد آن فکر کنید تا مطمئن شوید که تعداد بهینه بینندگان ممکن را دریافت می کنید.

مهم نیست که کجا ویدیوهای خود را پست کرده اید، احتمالاً می توانید استراتژی ویدیویی خود را برای سال آینده به روز کنید. به یاد داشته باشید که مخاطبان شما لایک‌ها و اشتها دائماً در حال تغییر هستند – و الگوریتم‌هایی که نحوه توزیع محتوای شما را تعیین می‌کنند نیز دائما در حال تغییر هستند.

خط ظریفی که باید طی کنید این است که به برند خود و مخاطبان هدف خود وفادار بمانید و در عین حال با برخی از استراتژی‌ها و تکنیک‌های جدید تغییرات را در نظر بگیرید. این راهنما به شما آموزش می دهد که چگونه استراتژی ویدیوی خود را در سال 2023 به طور کامل اصلاح کنید.

اکنون به یک برنامه محتوا متعهد شوید

قبل از اینکه مستقیماً به سمت ایجاد ویدیوهای جدید بپرید و آنها را در همه جا پست کنید، یک قدم به عقب بردارید تا همه چیز را برنامه ریزی کنید. می‌دانید که تقاضا وجود دارد – بسیار مهم است که به برنامه‌ای متعهد شوید تا مطمئن شوید که از سال آینده بهترین استفاده را می‌کنید.

به این فکر کنید که امسال چه روندهای ویدیویی پرطرفدار بود و به این فکر کنید که چگونه می توانید در سال آینده با آن چالش روبرو شوید.

خبر خوب این است که با کمی پیش بینی، می توانید برخی از محتمل ترین روندهای آینده را پیش بینی کنید. به این فکر کنید که امسال چه روندهای ویدیویی پرطرفدار بود و به این فکر کنید که چگونه می توانید در سال آینده با آن چالش روبرو شوید.

به عنوان مثال، اگر دامپزشکی هستید که قصد دارید حضور آنلاین خود را افزایش دهید، برایتان جالب است که بدانید هشتگ روز ملی گربه‌تان را در آغوش بگیرید (#National HugYourCatDay) تقریباً راه‌اندازی شده است. 5 هزار بازدید در TikTok. این تعطیلات هر سال در اوایل ژوئن باز می گردد. با برنامه‌ریزی خوب، می‌توانید ویدیوی خنده‌داری ارائه دهید که پتانسیل بیشتری برای ویروسی شدن دارد تا کاری که در لحظه‌ای انجام می‌دهید که این روند قبلاً از بین رفته است.

تمرکز بر رویدادهای قابل توجه و روندهای بالقوه ای که می توانید در اطراف آن ها ویدیو ایجاد کنید – گرایش هایی که مربوط به صنعت شما هستند و امسال عملکرد خوبی داشتند – بهترین شانس را برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا که به موقع و مرتبط هستند به شما می دهد.

این نباید یک برنامه روزانه باشد – فقط قرار دادن یک تقویم آزاد با چند ایده و ضرب الاجل به شما کمک می کند به روز بمانید و دنبال کنندگان خود را راضی نگه دارید.

استراتژی ویدیویی 1

یکی از ابزارهای قدرتمند (و رایگان) که می توانید در اینجا استفاده کنید این است بعد. این برنامه به شما امکان می‌دهد برای مثال، محتوا را برای پخش زنده در اینستاگرام برنامه‌ریزی کنید و به شما امکان می‌دهد ببینید شبکه شما چگونه خواهد بود. بعداً زمان ارسال پست را نیز به شما یادآوری می‌کند، بنابراین می‌توانید شرح‌ها را از قبل بنویسید و عکس‌ها را آپلود کنید تا فقط با چند کلیک آماده ارسال شوید.

حرفه ای بودن تولید خود را افزایش دهید

یک استراتژی ویدئویی امیدوارکننده، شما را به عنوان یک حرفه ای معرفی می کند. اکنون که بازار از محتوا بسیار اشباع شده است، مهم است که اطمینان حاصل کنید که برجسته هستید. در حالی که می‌توانید با محتوای زیرهمتراز تا زمانی که خنده‌دار یا مرتبط باشد، ویروسی شوید، اما اگر ویدیوهای شما به همان قسمت نگاه کنند، بسیار آسان‌تر است.

ممکن است چند سرمایه گذاری در نظر بگیرید. اگر قصد دارید زمان زیادی را روی ویدیوهای خود انجام دهید، خرید یک رین لایت یا تهیه یک دوربین جدید می تواند به شما کمک کند تا در نهایت محتوای ویدیویی شما را از جمعیت جدا کند.

به همین ترتیب، باید برای آشنایی با بهترین ابزارها، برنامه‌ها و تکنیک‌هایی که می‌توانند ویدیوهای شما را به سطح بالاتری ببرند، زمان بگذارید. به عنوان مثال، مهم نیست صنعت شما چیست، Videoleap یک مثال عالی از برنامه‌ای است که بصری است، استفاده از آن در تلفن همراه آسان است، و این انعطاف‌پذیری را دارد که به شما اجازه می‌دهد تا با هر موضوعی که باشد، کارهای نرمی را با ویدیوهای خود انجام دهید.

استراتژی ویدیویی 2

به عنوان مثال، یکی از روندهایی که در TikTok محبوبیت خاصی پیدا کرده است، اضافه کردن زیرنویس به ویدیوها است، زیرا بسیاری از بینندگان بدون صدا تماشا می کنند. استفاده از ابزار زیرنویس TikTok کمی سخت است، در حالی که Videoleap اضافه کردن آنها را به روشی که به صورت بصری با ویدیو همگام می شود، آسان می کند.

فرمت های عمودی را در آغوش بگیرید

@anvatseaao0 #CapCut ♬ اقدام ورزشی – تیم تاج

دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، TikTok در حال تغییر طرز فکر مردم در مورد ویدیو است. یوتیوب شلوارهای کوتاه راه اندازی کرده است و حلقه ها و استوری های اینستاگرام همگی دارای فرمت های ویدیویی عمودی هستند.

وقت آن است که از این به عنوان فرصتی برای ویدیو استفاده کنید.

نکته دشوار در مورد ویدیوی عمودی این است که برای کاربران تلفن همراه طراحی شده است. همه افرادی که در رایانه کار می کنند همچنان از فرمت افقی قدردانی می کنند. بنابراین، هنگامی که در حال ترسیم یک استراتژی ویدیویی هستید، ممکن است بخواهید برای هر دو فرمت برنامه ریزی کنید. (مطمئن شوید که برای جمع‌آوری و ویرایش فیلم، زمان اضافی در نظر بگیرید.)

خوب است نام تجاری خود را با ویدیو گسترش دهید

@jlaservideo من یک لباس مرد آهنی پرنده ساختم! بعد چی درست کنم؟؟ #مرد آهنی #tonystark #مهندسی #mcu #انتقام جویان #معجزه #پرواز ♬ بازگشت به رنگ مشکی – AC/DC

فرمت‌ها، گرایش‌ها و کاربردهای ویدیویی جدید ممکن است شما را تشویق کند که برند خود را تا حدودی گسترش دهید.

  • چگونه می‌توانید این رسانه‌ها را به شیوه‌ای که کاربران می‌خواهند آنها را مصرف کنند، در آغوش بگیرید؟
  • چگونه می توانید محتوای جذاب و تعاملی ایجاد کنید؟
  • چگونه می توانید در روند ترند باشید و همچنان به برند خود صادق باشید؟
  • چگونه می توانید تعیین کنید که آیا زمان آن رسیده است که کانال ها یا قالب های اجتماعی جایگزین را امتحان کنید؟

پاسخ به هر یک یا همه این سوالات ممکن است شما را مجبور کند برند خود را گسترش دهید یا گسترش دهید. اما این نباید یک تصمیم فوری باشد. این باید بخشی از استراتژی ای باشد که از همان ابتدا ترسیم می کنید.

تعیین کنید که از کجا و به چه طریقی برند را گسترش دهید. برای بسیاری از مارک‌ها که تازه شروع به پذیرش حلقه‌ها و قالب‌های ویدیوی اجتماعی مدرن کرده‌اند، استفاده از صدای پرطرفدار ممکن است راهی آسان برای ورود به آنچه محبوب است بدون تغییر ظاهر برند شما باشد. از طرف دیگر، می‌توانید چند عنصر نام تجاری پایه برای ویدیو ایجاد کنید که ثبات را نشان می‌دهد و به شما کمک می‌کند هویت خود را حفظ کنید.

از طریق انواع ویدیوهای جدید، دوباره با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید

یکی از بهترین پیشرفت‌های بازاریابی ویدیویی این واقعیت است که بینندگان به جای مطالب تبلیغاتی صیقلی، به محتوای صمیمی‌تر، معتبرتر و پشت صحنه تمایل نشان داده‌اند، و ابزارهای ویدئویی موجود برای کمک به شما در ارائه آن افزایش یافته‌اند.

به عنوان مثال، پخش زنده، ویدیوهای پردازشی و محتوای تولید شده توسط کاربر در بین بینندگان محبوب هستند. Stackla گزارش می دهد که 79٪ از مردم می گویند که محتوای تولید شده توسط کاربر در واقع به شدت بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد، که می توانیم آن را به این معنا تفسیر کنیم که آنها آن را قابل اعتمادتر از محتوای منتشر شده توسط خود برندها می دانند.

استراتژی ویدیویی 2

اگر در پخش زنده یا اشتراک‌گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر احساس راحتی نمی‌کنید، آیا عکس‌های اکشنی از پشت صحنه وجود دارد که بتوانید به اشتراک بگذارید؟ هدف در اینجا این است که بیشتر و بیشتر برای مخاطبان خود شخصیت داشته باشید. آنها تشنه دیدن چیزهای بیشتری در پشت پرده هستند، و اگرچه دور شدن از هر چیزی صیقلی و عالی می تواند ترسناک باشد، اما می خواهند آن حس تازه و واقعی را به دست آورند.

تغییر ذائقه اما افزایش تقاضا

اعضای مخاطب همچنان به دنبال ویدیوهای بیشتری هستند. آن‌ها می‌خواهند ویدیوهای فکر شده، خنده‌دار، جذاب، آموزشی و موضوعی را ببینند که حرفه‌ای به نظر می‌رسند – البته نه بیش از حد صیقلی. ویدیوی با کیفیت بالا و واقعی چیزی است که در حال حاضر بیشترین تقاضا را دارد، و اگر آن محتوا را تولید نکنید، در معرض خطر از دست دادن حجم عظیمی از ترافیک و بینندگان بالقوه قرار خواهید گرفت.

با ایجاد و پایبندی به یک برنامه کلی، سرمایه گذاری روی برخی ابزارها برای حرفه ای جلوه دادن ویدیوهای خود، و حفظ ارتباط واقعی با بینندگان خود، می توانید استراتژی ویدیوی خود را به موقع برای بزرگترین سال محتوای ویدیویی که تا به حال ساخته شده است، اصلاح کنید.