شروع توسعه وب آسان است: شما فایلی به نام ایجاد می کنید something.html، آن را در Notepad ویرایش کرده و در مرورگر بارگیری کنید. با استفاده از این فرآیند می توان سایت های ساده ای ساخت ، اما برای کشف واقعی امکانات ، به یک سرور وب نیاز دارید.

این مقاله محبوب در سال 2020 به روز شده است تا راهنمای مفید و دقیق را ارائه دهد.

یک وب سرور چیست؟

(اگر ترجیح می دهید به بخش بعدی بروید)

وب سرور نرم افزاری است که درخواست ها را گوش می کند و داده ها را برمی گرداند (معمولاً یک پرونده). هنگامی که “www.mysite.com” را تایپ می کنید ، این درخواست به ماشینی با نرم افزار وب سرور ارسال می شود که پرونده ای را به مرورگر شما بازمی گرداند – مانند محتوای index.html. سپس مرورگر ممکن است درخواست های بیشتری را براساس محتوای HTML درخواست کند – مانند CSS ، JavaScript و پرونده های گرافیکی.

از آنجا که وب سرور بین مرورگر شما و پرونده درخواستی قرار دارد ، می تواند با باز کردن مستقیم یک فایل HTML پردازش را انجام دهد. به عنوان مثال ، می تواند کد PHP را که به یک پایگاه داده متصل شده و داده ها را برمی گرداند تجزیه کند.

می توانید از وب سرور میزبان خود برای آزمایش استفاده کنید ، اما بارگذاری خسته کننده خواهد شد و تغییرات می توانند قبل از اینکه به طور کامل آزمایش شوند ، زنده باشند. آنچه شما نیاز دارید نصب محلی وب سرور است.

چرا آپاچی؟

به طور کلی ، استفاده از نرم افزار وب سروری که میزبان وب شما از آن استفاده می کند خوب است. تا زمانی که برنامه های ASP.NET را در Microsoft IIS ایجاد نکنید ، میزبان شما احتمالاً استفاده خواهد کرد آپاچی – گسترده ترین و کاملاً برجسته ترین وب سرور موجود. این یک پروژه منبع باز است ، بنابراین بارگیری یا نصب آن هزینه ای ندارد.

دستورالعمل های زیر نحوه نصب Apache در ویندوز را توصیف می کند. macOS با Apache و PHP همراه است. اکثر کاربران لینوکس Apache را از پیش نصب یا در مخازن پایه در دسترس دارند.

بسته های همه در یک

برخی از توزیع های عالی همه در یک ویندوز وجود دارد که شامل Apache ، PHP ، MySQL و سایر برنامه ها در یک فایل نصب واحد است – مانند XAMPP (برای ویندوز ، لینوکس و macOS) ، WampServer و WampD developer Pro. استفاده از این بسته ها مشکلی ندارد ، اگرچه نصب دستی Apache به شما کمک می کند تا درباره سیستم و گزینه های پیکربندی آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

جادوگر نصب Apache

یک مقام عالی .msi جادوگر نصب از صفحه بارگیری آپاچی. این گزینه مطمئناً برای کاربران تازه کار یا شاید کسانی که برای اولین بار Apache را نصب می کنند توصیه می شود.

نصب دستی

نصب دستی چندین مزیت را به همراه دارد:

  • پشتیبان گیری ، نصب مجدد یا انتقال سرور وب در عرض چند ثانیه امکان پذیر است.
  • شما کنترل بیشتری بر نحوه و زمان شروع Apache دارید.
  • شما می توانید Apache را در هر جایی نصب کنید ، مانند درایو USB قابل حمل (برای نمایش مشتری).

مرحله 1: پیکربندی IIS

Apache به درخواست های مربوط به پورت TCP / IP 80 گوش می دهد. شما باید برنامه ای را که از آن پورت استفاده می کند حذف یا غیرفعال کنید. اگر نسخه حرفه ای یا سرور ویندوز دارید ، ممکن است از قبل IIS را نصب کرده باشید. اگر آپاچی را ترجیح می دهید ، IIS را به عنوان یک م Windowsلفه ویندوز حذف کنید یا خدمات آن را غیرفعال کنید.

مرحله 2: پرونده ها را بارگیری کنید

ما می خواهیم از باینری غیررسمی ویندوز استفاده کنیم سالن آپاچی. این نسخه نسبت به توزیع رسمی Apache دارای بهبود عملکرد و ثبات است ، اگرچه هنوز تفاوت قابل توجهی مشاهده نکرده ام. با این حال ، به عنوان یک فایل ZIP قابل نصب دستی از طرف ارائه شده است www.apachelounge.com/download/.

شما هم چنین باید زمان اجرا Windows C ++ را از Microsoft.com بارگیری و نصب کنید. ممکن است این مورد را از قبل نصب کرده باشید ، اما نصب مجدد آن ضرری ندارد.

مثل همیشه ، به یاد داشته باشید که ویروس ها همه بارگیری ها را اسکن می کنند.

ما Apache را در نصب خواهیم کرد C:/Apache24، بنابراین فایل ZIP را در ریشه این فایل استخراج کنید C:/ راندن. Apache را می توان در هر نقطه از سیستم شما نصب کرد ، اما شما باید آن را تغییر دهید SVROOT پیکربندی برای اشاره به مکان فشرده نشده – suh as E:/Apache24.

مرحله 4: آپاچی را پیکربندی کنید

Apache با فایل متنی پیکربندی شده است conf/httpd.conf موجود در پوشه Apache. آن را با ویرایشگر متن مورد علاقه خود باز کنید.

توجه داشته باشید که تمام تنظیمات مسیر پرونده از برش جلو (/) به جای عکس پشت ویندوز. اگر Apache را در جایی غیر از این نصب کرده اید C:/Apache24، اکنون زمان خوبی برای جستجو و جایگزینی همه منابع به است C:/Apache24.

چندین خط وجود دارد که باید برای محیط تولید خود تغییر دهید:

  • خط 60 ، به تمام درخواست ها در پورت 80 گوش دهید:

    Listen *:80
    
  • خط 162 ، بازنویسی mod را با حذف # فعال کنید (اختیاری ، اما مفید):

    LoadModule rewrite_module modules/mod_rewrite.so
    
  • خط 227 ، نام دامنه سرور را مشخص کنید:

    ServerName localhost:80
    
  • خط 224 ، اجازه دهید .htaccess لغو می کند:

    AllowOverride All
    

به طور پیش فرض ، Apache پرونده های موجود در آن را برمی گرداند C:/Apache24/htdocs پوشه برای سهولت در تهیه نسخه پشتیبان و نصب مجدد ، استفاده از پوشه درایو یا پارتیشن دیگر خوب است. برای اهداف این مثال ، ما پوشه ای به نام ایجاد خواهیم کرد D:WebPages و تغییر httpd.conf بر این اساس:

مرحله 5: نصب خود را آزمایش کنید

اکنون پیکربندی Apache شما قابل آزمایش است. یک جعبه دستور باز کنید (شروع> اجرا> cmd) و وارد کنید:


cd /Apache24/bin

httpd -t

این باید “نحو خوب” باشد. در غیر این صورت ، اصلاح کنید httpd.conf خطاهای پیکربندی و دوباره آزمایش کنید تا زمانی که هیچ کدام ظاهر شود.

مرحله 6: نصب Apache به عنوان سرویس Windows

ساده ترین راه برای شروع Apache افزودن آن به عنوان سرویس Windows است. خط فرمان جدید را به عنوان باز کنید مدیر، و موارد زیر را وارد کنید:

cd /Apache24/bin
httpd -k install

Control Panel ، Administrative Tools ، سپس Services را باز کرده و Apache2.4 را دوبار کلیک کنید. نوع Startup را روی “Automatic” تنظیم کنید تا مطمئن شوید Apache هر زمان که کامپیوتر را راه اندازی می کنید شروع به کار می کند.

متناوباً ، نوع Startup را روی “Manual” تنظیم کنید و هر زمان Apache را انتخاب کردید با استفاده از دستور “net start Apache2.4” را راه اندازی کنید.

مرحله 7: وب سرور را تست کنید

فایلی با نام ایجاد کنید index.html در ریشه صفحه وب Apache (یا htdocs یا D:WebPages) و کمی کد HTML اضافه کنید:

<html>
    <head>
        <title>Testing Apache</title>
    </head>
    <body>
        <p>Apache is working!</p>
    </body>
</html>

اطمینان حاصل کنید که Apache با موفقیت شروع شده است ، یک مرورگر وب را باز کنید و آدرس را وارد کنید http://localhost/. اگر همه چیز خوب پیش برود ، صفحه آزمون شما باید نشان داده شود.

به طور کلی ، بیشتر مشکلات ناشی از تنظیم نادرست در شبکه است httpd.conf فایل پیکربندی. رجوع به اسناد آپاچی در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر

بسته شدن

و همین! در اینجا برخی دیگر از راهنماهای مرتبط وجود دارد:

برای اطلاعات بیشتر در مورد گردش کار ، پخش فیلم ما را ببینید npm چیست و چگونه می توانم از آن استفاده کنم؟