آیا در شرف ارائه یک پیشنهاد طراحی اپلیکیشن بانکی به مشتری هستید؟ شما در جای مناسب هستید. در این آموزش ما یاد خواهیم گرفت که چگونه یک رابط برنامه بانکی اولیه را نمونه سازی کنیم.

برنامه ریز بودجه IIبرنامه ریز بودجه IIبرنامه ریز بودجه II

Adobe XD یک نرم افزار تخصصی در برنامه های کاربردی و وب است که ابزارهایی را برای طراحان ارائه می دهد تا واقعی ترین شبیه سازی ها یا نمونه های اولیه وب را ایجاد کنند.

ابزارهای ارائه شده توسط Adobe XD در زمان صرفه جویی می کنند و به ما در ایجاد نمونه های اولیه برنامه کاربردی کمک می کنند. این ابزار با تجسم طرح در عمل، با دکمه‌ها و انیمیشن‌ها، امکان انتقال ایده‌های خود را به مشتریان و برنامه‌نویسان برای طراحان آسان‌تر می‌کند.

الگوهای برنامه بانکی Adobe XD در Envato Elements

هنگامی که از گردش کار Adobe XD استفاده کردید، داشتن منابع خلاقانه و الهام بخش همیشه مفید است. اشتراک در Envato Elements به شما امکان می دهد به هزاران دارایی خلاقانه از جمله دسترسی داشته باشید قالب های برنامه Adobe XD و طراحی UI برای برنامه ها.

الگوهای برنامه Adobe XD در Envato Elements الگوهای برنامه Adobe XD در Envato Elements الگوهای برنامه Adobe XD در Envato Elements

دوره کامل: Advanced Adobe XD

آیا قبلاً با Adobe XD آشنایی دارید؟ خوب، زمان خوبی برای ارتقای مهارت های خود به سطح بعدی به نظر می رسد! این رایگان و آسان برای دنبال کردن را بررسی کنید Adobe XD پیشرفته آموزش توسط آدی پوردیلا. همچنین تعداد زیادی از آموزش های ویدئویی مرتبط با Adobe XD را پیدا کنید کانال یوتیوب Envato Tuts+ برای تبدیل شدن به یک حرفه ای در کمترین زمان


قبل از نمونه سازی، یاد بگیرید که چگونه از Adobe XD برای ایجاد یک برنامه، به ویژه طراحی UI استفاده کنید. این آموزش در مورد نحوه ایجاد رابط کاربری برنامه مالی در Adobe XD را بررسی کنید:

نحوه ایجاد یک نمونه اولیه برنامه بانکی در Adobe XD

انجام دادن

قبل از شروع، به شدت توصیه می شود برنامه های مختلف بانکی را بررسی کنید.

1. سایر برنامه های بانکی را تجزیه و تحلیل کنید

حتی باید یکی را روی گوشی خود داشته باشید. به خاطر داشته باشید که هدف نهایی طراحی وب و اپلیکیشن ارتقاء تجربه ناوبری کاربران است. اکثر مشکلات کاربر به ساده ترین سوالات مربوط می شود. با پرسیدن از خود شروع کنید:

  1. این برنامه قرار است برای چه مواردی استفاده شود؟
  2. هدف اصلی این برنامه چه کسی است؟ کاربر کیست؟
  3. بخش‌ها و قابلیت‌های اصلی این برنامه باید کدامند؟

همه اینها را یادداشت کنید و بهترین روش هایی را که پیدا می کنید در طراحی خود به کار ببرید.

2. بخش ها را ترسیم کنید

بیایید ایده ها را روی کاغذ بیاوریم. تمام اطلاعات جمع‌آوری‌شده از برنامه‌های بانکی موجود را که تجزیه و تحلیل کرده‌اید در نظر بگیرید. صفحه‌هایی را که نمونه‌سازی می‌کنید، ترسیم کنید. من معمولاً این کار را ابتدا با دست انجام می دهم، این به من کمک می کند فرآیند طراحی را درونی کنم. اما با خیال راحت این کار را مستقیماً در Adobe XD انجام دهید.

بخش ها را ترسیم کنید بخش ها را ترسیم کنید بخش ها را ترسیم کنید
این بخش‌های اصلی هستند که من نمونه‌سازی می‌کنم.

3. Sketch را به طراحی ترجمه کنید

در این مرحله می توانید طرح خود را به وایرفریم تبدیل کنید و برنامه خود را از ابتدا طراحی کنید. همچنین می توانید به دنبال قالبی باشید که بیشتر نیازهای طراحی شما را پوشش دهد و از آنجا شروع کنید.

مرحله 1: یک کیت رابط کاربری برنامه را دانلود کنید

برای اهداف این آموزش، من با a Fundia – کیت رابط کاربری اپلیکیشن موبایل کیف پول و بانکداری از Envato Elements. دارای طراحی رابط کاربری عالی برای اپلیکیشن موبایل است. من این الگو را بر اساس بخش‌ها و عملکردهایی که قبلاً ترسیم کردم انتخاب کردم.

Fundia - کیت رابط کاربری اپلیکیشن موبایل کیف پول و بانکداریFundia - کیت رابط کاربری اپلیکیشن موبایل کیف پول و بانکداریFundia - کیت رابط کاربری اپلیکیشن موبایل کیف پول و بانکداری
این قالب ممتاز دارای طراحی رابط کاربری عالی برای اپلیکیشن موبایل است.

مرحله 2: صفحه ها و عناصر را سفارشی کنید

تابلوهای هنری و عناصری را که قرار است برای طراحی اپلیکیشن بانکی خود استفاده کنید، انتخاب کنید. عناصر را در این الگوی طراحی برنامه Adobe XD توزیع، حذف و اضافه کنید. رنگ ها و فونت ها را مطابق با برند خود تنظیم کنید.

طراحی اپلیکیشن بانکی در فایل قالب اصلی اپلیکیشن Adobe XDطراحی اپلیکیشن بانکی در فایل قالب اصلی اپلیکیشن Adobe XDطراحی اپلیکیشن بانکی در فایل قالب اصلی اپلیکیشن Adobe XD
طراحی برنامه بانکی در فایل قالب اصلی Adobe XD به این شکل است.

نام هر بخش را که به آن تعلق دارد تغییر دهید. برای این آموزش، نمونه اولیه را با این بخش ها ایجاد می کنم:

  • وارد شدن
  • صفحه اصلی
  • موفقیت در معامله
  • جزئیات کارت
  • مشخصات
طراحی اپلیکیشن بانکی در قالب تنظیم شده Adobe XDطراحی اپلیکیشن بانکی در قالب تنظیم شده Adobe XDطراحی اپلیکیشن بانکی در قالب تنظیم شده Adobe XD
من قالب را مطابق با نیازهای طراحی خود سفارشی کردم. اینها بخش هایی هستند که ما نمونه سازی می کنیم.

هنگامی که بدانید چگونه از Adobe XD برای ساختن یک برنامه استفاده کنید، آماده شروع نمونه سازی هستید.

4. طرح خود را نمونه اولیه کنید

مرحله 1

تعاملات اصلی را در طراحی اپلیکیشن بانکی خود تعریف کنید. در این حالت ما می خواهیم کاربر را برای ورود به سیستم، روی فلش کلیک کرده و به صفحه اصلی بروید. ما همچنین می خواهیم منوی اصلی خود را در پایین هر صفحه با بخش های مختلفی که طراحی کرده ایم پیوند دهیم.

گام 2

قابل اعتماد و متخصص نمونه اولیه در بالای صفحه نمایش شما اولین عنصر یا ناحیه ای را که می خواهید قابل کلیک کنید انتخاب کنید. در این مورد من با شروع بعد دکمه.

نمونه اولیه عنصر Adobe XD را انتخاب کنیدنمونه اولیه عنصر Adobe XD را انتخاب کنیدنمونه اولیه عنصر Adobe XD را انتخاب کنید

روی فلش کوچک کنار عنصر کلیک کنید و آن را به Artboard که می‌خواهید به آن عنصر قابل کلیک پیوند دهید هدایت کنید.

عنصر را به Artboard پیوند دهید، دوست دارید پیوند داده شود.عنصر را به Artboard پیوند دهید، دوست دارید پیوند داده شود.عنصر را به Artboard پیوند دهید، دوست دارید پیوند داده شود.

جنبه های خاصی از تعامل خود را تنظیم کنید. چه می شود ماشه انیمیشن؟ در این مورد ما می خواهیم به کاربر به “ضربه”. چی تایپ کنید عملی که می خواهیم ببینیم؟ ما با “Transition” می مانیم. مطمئن شوید که مقصد در Artboard سمت راست تنظیم شده است. بالاخره چه جور انیمیشن ما می خواهیم ببینیم؟ ما نگه می داریم حل کند برای تعامل ورود به خانه.

تعامل را برای نمونه اولیه خود در Adobe XD تنظیم کنیدتعامل را برای نمونه اولیه خود در Adobe XD تنظیم کنیدتعامل را برای نمونه اولیه خود در Adobe XD تنظیم کنید

انواع دیگر را امتحان کنید انیمیشن با تعاملات مختلف به عنوان مثال، برای رفتن به جزئیات کارت صفحه نمایش، کاربر باید روی کارت کلیک کند. سپس، من را تغییر می دهم انیمیشن به اسلاید به چپ تا زمانی که کاربر روی کارت کلیک می‌کند، انتقال روان‌تری داشته باشد. من هم تنظیم کردم مدت زمان برای دریافت جلوه بصری زیباتر

تعامل را در نمونه اولیه خود در Adobe XD تنظیم کنید تعامل را در نمونه اولیه خود در Adobe XD تنظیم کنید تعامل را در نمونه اولیه خود در Adobe XD تنظیم کنید

تست تعاملات مختلف با پیش نمایش دکمه. دقیق دریافت کنید انیمیشن، نوع اقدام و مدت زمان شما می خواهید به کاربر خود پیشنهاد دهید.

پیش نمایش تعاملات نمونه اولیه Adobe XDپیش نمایش تعاملات نمونه اولیه Adobe XDپیش نمایش تعاملات نمونه اولیه Adobe XD

همین کار را با تمام عناصر و دکمه های خود انجام دهید تا آنها را به صفحه ای که متعلق به آن است پیوند دهید. Artboards خود را انتخاب کنید و همه پیوندهایی را که ایجاد کرده اید مشاهده کنید.

پیوندهای اولیه Adobe XDپیوندهای اولیه Adobe XDپیوندهای اولیه Adobe XD

آزمایش نمونه اولیه به شما کمک می کند تا دریابید که آیا مسیریابی شما به اندازه کافی بصری است یا خیر. برای رفع مشکلات ناوبری احتمالی به شما توصیه می شود که این نمونه اولیه را با افراد دیگر آزمایش کنید.

انجام دادن

با Adobe XD می توانید برای دریافت بازخورد از مشتریان و همکاران، یک پیوند آنلاین ایجاد و به اشتراک بگذارید.

قابل اعتماد و متخصص اشتراک گذاری در سمت چپ بالای صفحه نمایش (در کنار نمونه اولیه) و انتخاب کنید بررسی طراحی به عنوان تنظیمات شما با این کار پیوندی ایجاد می‌شود که می‌تواند توسط هر کسی که پیوند را داشته باشد به صورت آنلاین بررسی و نظر دهد.

نمونه اولیه را برای بررسی آنلاین در Adobe XD به اشتراک بگذاریدنمونه اولیه را برای بررسی آنلاین در Adobe XD به اشتراک بگذاریدنمونه اولیه را برای بررسی آنلاین در Adobe XD به اشتراک بگذارید

منابع بیشتر Adobe XD

آیا می خواهید در طراحی اپلیکیشن و طراحی وب Adobe XD حرفه ای شوید؟ ما تعداد زیادی مقاله، آموزش و نکات خلاقانه برای شما داریم تا بهترین استفاده را از Adobe XD داشته باشید. همچنین الگوهای برنامه شگفت انگیز Adobe XD را برای کار با آنها پیدا کنید. ما یک انتخاب کوچک برای شما داریم:

به نظر می رسد شما در حال تبدیل شدن به یک حرفه ای هستید!

هر چه مهارت ها، ابزارها و ترفندهای بیشتری یاد بگیرید، کار طراحی شما کارآمدتر خواهد بود. به یادگیری Adobe XD ادامه دهید و تمام الهامات و منابع خلاقانه مورد نیاز خود را دریافت کنید عناصر Envato. شما یک قدم به بهترین طراحی UI و UX بعدی خود نزدیکتر شده اید!