در طول دو دهه گذشته در حرفه خودم در صنعت فناوری ، هر دو طرف اقتصاد کنسرت را تجربه کرده ام – به عنوان یک فریلنسر ، و به عنوان یک رهبر فناوری که استخدام توسعه دهندگان مستقل است. به روزهای توسعه دهنده خود ، من به عنوان یک توسعه دهنده مستقل برای گسترش مهارت ها و دانش خود کار کردم ، و از زمان تبدیل شدن به یک مدیر مهندسی ، توسعه دهندگان مستقل را برای شرکت هایی که در آنها کار کردم استخدام کرده ام.

در این مقاله ، من می خواهم بینش خود را در مورد استخدام توسعه دهندگان مستقل و بهترین روش ها برای یافتن و استخدام بهترین توسعه دهندگان مستقل در اقتصاد شرکت ها به اشتراک بگذارم. به عنوان رهبران مهندسی ، درک و بهره گیری از اقتصاد gig مهم است ، زیرا این امر به عنوان یکی از مهمترین پیشرفت ها در روش کار ما ظاهر شده است. چه شما بخواهید و چه نخواهید نیروی کار برون سپاری شده بخشی از آینده کار خواهد بود.

استخدام یک توسعه دهنده مستقل

چه زمانی باید یک توسعه دهنده مستقل استخدام کنید؟ اگر قبلاً توسعه دهندگان مستقل استخدام نکرده اید ، ممکن است دلیل این نیاز را بپرسید. اینها برخی از دلایل رایج شرکتها برای استخدام فریلنسرها است:

  • دسترسی به مهارتهای مختلف، در میان پشته ها و طیف های مختلف فناوری – مانند توسعه تلفن همراه iOS ، توسعه وب سایت تجارت الکترونیکی و غیره.
  • توسعه دهندگان مستقل به راحتی در دسترس هستند. توسعه دهندگانی که فریلنسر هستند معمولاً ظرف چند هفته در دسترس هستند.
  • توسعه دهندگان مستقل مقرون به صرفه تر هستند. حتی اگر نرخ ساعتی آنها در برخی موارد بیشتر از مقایسه با داشتن یک توسعه دهنده دائمی باشد ، در نهایت مقرون به صرفه تر خواهد بود ، زیرا هزینه های اضافی مانند بیمه ، 401 هزار دلار یا مازاد برای تحصیل وجود نخواهد داشت.
  • شاید نیازی به توسعه دهنده بلند مدت و دائمی نداشته باشید. یک شرکت ممکن است تصمیم بگیرد پروژه ای وجود دارد که می تواند یکبار انجام شود و به تعمیر و نگهداری مداوم یا کار نیاز ندارد. یا ممکن است پروژه ای وجود داشته باشد که برای یک مرحله خاص به مهارت خاصی نیاز دارد – مانند راه اندازی زیرساخت های DevOps ، بازسازی مجدد پشته فن آوری قدیمی به مورد جدید ، طراحی مجدد UI برای یک برنامه وب ، رفع اشکال های کوچک و غیره.
  • شما یک تیم توزیع شده دارید. این موضوع از سال گذشته با افزایش چشمگیر کار از راه دور ، از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

نکته مهم ، شواهد نشان می دهد که مقرون به صرفه بودن در بالای لیست برای شرکت های کوچکتر است ، حتی اگر آنها یک تیم کاملاً توزیع نشده باشند.

چه موقع یک توسعه دهنده مستقل را استخدام نکنید

به دلایل زیر استخدام توسعه دهندگان مستقل ممکن است اقدام درستی نباشد:

  • ممکن است ترجیح دهید با افرادی در همان اداره / منطقه زمانی کار کنید. داده ها نشان می دهد که جمعیت زیادی از توسعه دهندگان مستقل در اروپای شرقی و آمریکای شمالی و به دنبال آن آسیا و خاورمیانه وجود دارد.
  • شما ممکن است به مهارت و / یا کیفیت فریلنسرها اعتماد نداشته باشید.
  • ممکن است مالکیت معنوی و مسائل امنیتی وجود داشته باشد.
  • استفاده از فریلنسرها ممکن است تأثیر منفی بر ارزش احتمالی شرکت برای شرکت های تازه تاسیسی که سعی در دریافت بودجه دارند ، داشته باشد.
  • برای استارتاپ هایی که سعی در گرفتن بودجه دارند ، استفاده از فریلنسرها ممکن است تأثیر منفی بر ارزش ادراک شده شرکت داشته باشد.

فاکتورهای مهمی که باید در هنگام استخدام توسعه دهندگان مستقل مورد توجه قرار گیرد

چندین فاکتور مهم وجود دارد که باید هنگام استخدام توسعه دهندگان مستقل در نظر گرفته شود. درک و به کارگیری این بهترین روش ها برای تولید نتایج موفقیت آمیز برای شرکتی که از نیروی کار مستقل استخدام می کند بسیار مهم است. بنابراین ، برای موفقیت ، رهبران مهندسی باید كلی بیندیشند تا سازمان و فناوری را در تصمیم گیری هرچه نزدیك تر به هم نزدیك كنند.

بیش از محصولات قابل تحویل فکر کنید

قبل از استخدام ، به ارزشی که دوست دارید از این شخص بگیرید ، فکر کنید. برای سازمان های بزرگ ، قراردادهای کوتاه مدت (هر چیزی کمتر از سه ماه) اغلب ارزش زیادی را به همراه ندارد ، زیرا مدتی طول می کشد تا اکثر مردم از فن آوری های مختلف ، پایگاه های کد بزرگ ، ابزارها و فرایندها استفاده کنند. در سازمانهای بزرگ استفاده می شود. برای سازمان های کوچک تا متوسط ​​، فرآیندها و پایگاه های کد به همان اندازه پیچیده نیستند و قراردادهای کوتاه تر بهتر کار می کنند. این امر به ماهیت کار نیز بستگی دارد – به عنوان مثال ، آیا توسعه دهنده در حال کار بر روی یک پروژه خاص است یا اینکه آنها کارهای موقت و شغل معمول خود را انجام می دهند.

انتظارات صحیح را تعیین کنید

یک لیست مشخص از وظایف یا پروژه ها برای استفاده بیشتر از توسعه دهندگان مستقل مهم است ، به طوری که آنها می دانند چه چیزی انتظار می رود و وظایف خود را تا حد ممکن کارآمد انجام می دهند. این امر همچنین می تواند به مرور زمان به عنوان مرجع واضحی برای سنجش انتظارات توسعه دهنده مورد استفاده قرار گیرد.

استانداردها را اجرا کنید

کافی نیست که فقط به توسعه دهندگان مستقل درباره استانداردها و قراردادهای کدگذاری سازمان خود بگویید. همچنین مهم است که کارهایی را که آنها انجام داده اند بررسی کنید تا استانداردها و قراردادها به طور دقیق رعایت شوند. بنابراین ، بازبینی کد خصوصاً برای اولین کارهایی که انجام می دهند بسیار ضروری است. این کار باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که سازنده با استانداردهای کدگذاری سازمان شما مطابقت دارد.

هرگونه گلوگاه احتمالی را برطرف کنید

اگر ابزارهای تجاری را برای انجام کار مانند ایستگاه کاری تهیه می کنید ، اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی سریع هستند و به عنوان یک گلوگاه در بیشترین بهره از توسعه دهندگان تبدیل نمی شوند. در صورت امکان ، اطمینان حاصل کنید که همه نرم افزارها ، IDE ، نرم افزارهای گرافیکی و غیره قبل از شروع در ایستگاه کاری خود تنظیم شده اند ، بنابراین درصورتی که سازنده می تواند کار پربارتری انجام دهد ، مانند توسعه دهنده نیازی به صرف وقت برای راه اندازی نرم افزار نخواهد داشت. یادگیری در مورد پایگاه های کد و استانداردهای کدگذاری شرکت شما ، درک معماری فعلی و غیره.

عمل گرا باشید

قبل از استخدام یک فریلنسر ، زمانی را در نظر بگیرید که شخصی از سازمان شما برای سرعت بخشیدن به این توسعه دهندگان باید صرف کند. این به اولین نکته من درباره ارزش تفکر نسبت به محصولات قابل تحویل یا پروژه برمی گردد. اگر یک کارمند یا کارمند موجود (به عنوان مثال توسعه دهندگان ، مدیران محصول ، طراحان ، تحلیلگران) برای سرعت بخشیدن به آنها نیاز به گذراندن هر ساعت چند ساعت با توسعه دهندگان مستقل داشته باشد ، و این افراد آزاد فقط به مدت یک ماه در سازمان خواهند بود ، سپس در نظر بگیرید که آیا واقعاً ارزش استخدام آنها را دارد یا خیر.

روی ابزارها و فرایندها سرمایه گذاری کنید

اگر شرکت شما از قبل ابزار و فرایندهایی برای پشتیبانی م workثر از راه دور و همگام سازی ندارد ، کاملاً باید روی آنها سرمایه گذاری کنید. آینده کار برای ماندن است و زمان خوبی برای تنظیم فرآیندها و ابزارهایی مانند ردیابی بلیط ، مدیریت گردش کار ، ردیابی زمان ، ابزار ارتباطی و غیره است. همچنین داشتن رویه های استاندارد برای تیم بسیار ارزشمند است تا توسعه دهندگان مستقل بتوانند در این منابع به طور م readثر روی این منابع مطالعه کنند. به عنوان مثال ، این روش های استاندارد ممکن است جزئیات نحوه شروع سرعت دویدن ، نحوه اجرای گذشته نگر ، نحوه ایجاد اشکال در تریاژ ، نحوه مدیریت حوادث و قطعی ها ، نحوه ارائه یک ویژگی و غیره را توضیح دهند. وقتی وجود دارد بهترین شیوه ها و الگوها برای پیگیری ، توسعه دهندگان مستقل بدون اینکه مرتباً با شما تماس بگیرند ، می دانند در هر موقعیتی چه انتظاری می رود.

همیشه افراد مناسب را استخدام کنید

بهترین توسعه دهندگان مستقل برای شرکت شما کسانی هستند که مناسب باشند ، و فقط شما به عنوان یک رهبر مهندسی می توانید بهترین ها را ارزیابی کنید. بنابراین توصیه من کوتاه و شیرین است: با درک و بکارگیری بهترین روشهایی که در این مقاله به اشتراک گذاشته ام ، همیشه افراد مناسب خود را استخدام کنید.

در حالی که آنها توسعه دهنده مستقل هستند و ممکن است برای مدت طولانی در سازمان نباشند ، از نظر ارزیابی مهارت های فنی و همچنین تمایل آنها به یک بازیکن تیم خوب ، فرآیند انتخاب مشابهی را که برای سایر کارمندان تمام وقت انجام می دهید دنبال کنید. . به هر حال ، آن توسعه دهندگان فریلنسر هنوز هم باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند و نباید مجوز خاصی بگیرند زیرا آنها فریلنسر هستند.