یک Pitch Deck خوب به طور خاص برای یک چیز طراحی شده است – کمک به استارتاپ شما برای دریافت بودجه از سرمایه گذاران. اما چگونه می‌توانید از میان جمعیت متمایز شوید و تأثیری به یاد ماندنی بر جای بگذارید؟

تعادل ظریفی برای ایجاد یک عرشه با اسلایدهای کافی برای جذب سرمایه‌گذاران بالقوه وجود دارد، بدون اینکه اطلاعات زیادی در اختیار آنها قرار گیرد که غرق شوند.

بیشتر عرشه‌های زمین دارای کمتر از 20 اسلاید هستند. بنابراین، چگونه می‌توانید یک طراحی عرشه زمینی ایجاد کنید که برجسته باشد؟ در اینجا ده نکته ما برای کمک به شما برای شروع آورده شده است.

بیش از 2 میلیون قالب پاورپوینت، تم، گرافیک و موارد دیگر

هزاران قالب پاورپوینت و بسیاری از عناصر طراحی دیگر را با عضویت ماهانه Envato Elements دانلود کنید. از 16 دلار در ماه شروع می شود و به شما امکان دسترسی نامحدود به کتابخانه رو به رشدی با بیش از 2000000 قالب ارائه، فونت، عکس، گرافیک و موارد دیگر را می دهد.

الگوهای پاورپوینت را کاوش کنید

1. یک الگو یا پالت انتخاب کنید

در بیشتر موارد، یک قالب ساده بهترین گزینه است.

چه در حال طراحی یک عرشه زمین از ابتدا باشید یا با یک الگو شروع کنید، باید به یک موضوع بصری پایبند باشید. اسلایدها باید دارای پالت رنگ و نوع ثابت و همچنین عناصر طراحی مانند شماره صفحه یا هدر/پانویس باشند.

عرشه خود را به تعداد انگشت شماری از انواع اسلایدها که متناسب با محتوای شما هستند ساده کنید تا طرح از اسلاید اول تا آخر هماهنگ باشد.

در بیشتر موارد، یک قالب ساده بهترین گزینه است. به دنبال چیزی با متن تیره تر در زمینه روشن یا سفید بگردید. خواندن این ترکیب رنگ بر روی صفحه نمایش یا در اتاق های تاریک تر زمانی که روی دیوار پخش می شود آسان است. (اگر می خواهید نسخه ای از جزوه را برای شرکت کنندگان در جلسه ارائه دهید، چاپ را آسان می کند.)

2. از برند خود استفاده کنید

طراحی عرشه زمین

از نام تجاری خود در سراسر جهان استفاده کنید تا شروع به چسبیدن به افرادی که با آنها صحبت می کنید بچسبد.

زمانی که آماده صحبت با سرمایه گذاران هستید، باید یک برند ساده ایجاد کنید. این شامل یک لوگو یا علامت کلمه و پالت رنگ اصلی است. همچنین باید شامل لیستی از کلمات کلیدی باشد که برای صحبت در مورد کسب و کار خود استفاده می کنید.

از همه اینها در زمین بازی خود استفاده کنید. همانطور که یک طرح اسلاید ایجاد می کنید، مطمئن شوید که الگو رنگ ها و برند شما را در خود جای داده است.

این عناصر بصری می توانند تأثیری ماندگار بگذارند. حساب کن

و این اشتباه را نکنید اغلب اوقات، عرشه های زمینی، نام تجاری را به عنوان یک شگفتی برای پایان ارائه “ذخیره” می کنند. نکن. از نام تجاری خود در سراسر جهان استفاده کنید تا شروع به چسبیدن به افرادی که با آنها صحبت می کنید بچسبد. به آنها فرصت بیشتری بدهید تا عاشق ایده، برند و شرکت شما شوند.

3. شامل نمودارها برای ساده کردن محتوا

عرشه های زمین مملو از محتوای سنگین، از جمله تعداد زیادی اعداد هستند.

برای ساده کردن این محتوا از نمودارها استفاده کنید. آیا رشد درآمد را تجربه می کنید؟ آن را نمودار کنید. نمودار یک راه آسان برای دیدن و درک سریع آن اطلاعات است. به علاوه، نمودارهای میله ای و دایره ای به راحتی ایجاد می شوند. (فقط مطمئن شوید که همه چیز را به وضوح برچسب گذاری کنید.)

نکته پاداش: همچنین می توانید از نمودارهای دایره ای برای برجسته کردن آمار استفاده کنید و دوباره یک عنصر متن را بصری تر و قابل درک تر کنید.

4. از تصاویر ستاره ای استفاده کنید

طراحی عرشه زمین

اگر هر اسلایدی تکراری شد، احساس نکنید که باید تصویری در هر اسلاید داشته باشید.

تلاش کنید تا تصاویری عالی برای زمین بازی خود به دست آورید. تصاویر استوک نیست. عکس های واقعی تیم، محصول یا خدمات شما.

شما می دانید که مردم بیشتر با یک تصویر درگیر می شوند تا متن و این برای حافظه نیز صدق می کند. یک تصویر خوب بیشتر از یک اسلاید پر از کلمات در حافظه کسی باقی می ماند.

چالش این است که همه محصول یا خدمات بصری ندارند. اینجاست که باید کمی خلاق تر باشید، تیم را در عمل نشان دهید یا یک نمودار یا تصویر ایجاد کنید.

اگر هر اسلایدی تکراری شد، احساس نکنید که باید تصویری در هر اسلاید داشته باشید. چند تصویر دریافت کنید که به بهترین وجه نشان دهنده چیزی است که می فروشید و به آنها بچسبید. آنها را به صورت استراتژیک در سراسر عرشه زمین پخش کنید.

5. سازماندهی با آیکون

طراحی عرشه زمین

یکی دیگر از عناصر بصری که باید در نظر گرفته شود آیکون ها هستند. این تصاویر کوچک می توانند به سازماندهی ایده های پیچیده و ارائه جریان بصری در سراسر یک اسلاید یا کل طرح کمک کنند.

مجموعه ای از نمادها را انتخاب کنید که با تم بصری شما مطابقت داشته باشد و از آنها برای شکستن کپی، ایجاد یک گروه بندی و حفظ جریان بصری استفاده کنید.

6. برای اطلاعات پیچیده، طرح‌بندی کاشی‌شده را امتحان کنید

طراحی عرشه زمین

وقتی صحبت از ارائه اطلاعات پیچیده می شود، یک سبک چیدمان کاشی مدولار را در نظر بگیرید. عناوین می توانند به شما کمک کنند اطلاعات را به بخش های کوچکتر و قابل هضم تر تقسیم کنید.

این بیت‌های هم اندازه می‌توانند نیاز به استفاده از اسلایدهای متعدد را برای تعداد انگشت شماری از حقایق یا ارقام نیز برطرف کنند.

کاشی ها را با بلوک های رنگی طراحی کنید یا از آیکون ها در هر کدام برای ایجاد قطعات مختلف محتوا به صورت بصری استفاده کنید.

7. از هد شات های حرفه ای برای اعضای تیم استفاده کنید

طراحی عرشه زمین

اگر قصد دارید تصاویری از تیم خود را در میدان مسابقه قرار دهید (بسیاری از شرکت‌ها این کار را انجام می‌دهند)، روی عکس‌های حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کنید تا عکس‌ها ثابت باشند و برند استارت‌آپ شما را به خوبی نشان دهند.

این بدان معنا نیست که آنها باید خسته کننده باشند. عکس‌های با شخصیت قابل قبول هستند، اما تمام عکس‌های تیمی باید به یک سبک با رنگ‌آمیزی و پس‌زمینه مشابه باشند.

در مورد نوع سرمایه‌گذاری که می‌خواهید از آن پول بگیرید، فکر کنید، چه نوع عکسی برای آنها جذاب است؟ این را برای سبک عکس های دسته جمعی یا عکس های گروهی خود در نظر بگیرید.

8. یک نوع سلسله مراتب ایجاد کنید

طراحی عرشه زمین

درست مانند هر نوع طراحی دیگری، یک سلسله مراتب برای عناصر متن ایجاد کنید.

  • عنوان
  • سرتیتر
  • سرصفحه یا سرفصل فرعی ثانویه
  • متن اصلی
  • متن گلوله شده
  • زیرنویس ها
  • متن اینفوگرافیک
  • متن پاورقی

9. طراحی با تضاد در ذهن

طراحی عرشه زمین

هر عنصر در عرشه زمین شما باید دارای کنتراست زیادی در پس زمینه و سایر عناصر باشد. از وسوسه استفاده از الگوهایی که در آن همه چیز رنگ یا کنتراست مشابهی دارد، اجتناب کنید، در حالی که این الگوها ممکن است روی صفحه نمایش عالی به نظر برسند، اما می توانند مشکلات خوانایی را نشان دهند و اغلب هنگام نمایش یا چاپ به خوبی ارائه نمی شوند.

مهم است که طراحی مدرن و خوانایی را متعادل کنید. این حیاتی است که سرمایه گذاران بالقوه هنگام مشاهده صفحه اصلی، همه چیز را در مورد شرکت استارتاپ شما درک کنند. اجازه ندهید اسلایدهای «بیش از حد طراحی شده» مانع شوند.

10. با اسلایدهای متن سنگین خلاق شوید

طراحی عرشه زمین

برخی از انواع محتوا و اطلاعات وجود دارد که فقط سنگین به نظر می رسند.

تاریخچه روند شرکت یا کسب و کار شما، لیست ها یا تجزیه و تحلیل های SWOT می تواند در یک اسلاید کمی غافلگیر کننده باشد. از قالب های بصری بیشتر با تمرکز کمتر بر روی هر اثر واقعی برای انتقال این اطلاعات استفاده کنید.

اسلایدهایی را امتحان کنید که از ابر کلمه، قالب‌های جدول زمانی یا نمودارهای XY استفاده می‌کنند تا اطلاعات سنگین یا پیچیده‌تری را به روشی بصری‌تر ارائه دهند. حتی اگر این اسلایدها هنوز تا حدودی ضخیم باشند، هضم بصری آنها آسان تر خواهد بود.

نتیجه

هنگام ایجاد طرح خود، به یاد داشته باشید که اهداف تجاری خود را در ذهن داشته باشید. همه چیز در مورد عرشه به سرمایه گذاران بالقوه نشان می دهد که شما شرکت و تجارت خود را درک می کنید.

طراحی ارائه شما نیز این موضوع را نشان می دهد. یک عرشه حرفه ای و آسان برای درک فقط یک ابزار در مسیر رشد استارتاپ شما است.