امسال به تیم ملحق شدم و به طراحی نظرسنجی همراه با جامعه کمک کرد که منجر به الف تعداد پیشرفت ها. اگر به طور مکرر CSS می نویسید، چند دقیقه سرمایه گذاری برای پر کردن آن می تواند صد برابر به شما بازگردد، زیرا پیاده کننده ها بر اساس نقاط درد توسعه دهنده که از طریق نظرسنجی هر سال شناسایی می شوند، تصمیم می گیرند که روی چه چیزی کار کنند. در واقع، کروم به همین دلیل کار روی نظرسنجی را تامین مالی می کند.

نظرسنجی های گذشته

بنابراین، نظرسنجی های گذشته چگونه به توسعه دهندگان وب کمک کرد؟ بیایید به تأثیر کروم نگاه کنیم، همانطور که توسط ما توضیح داده شده است نیکول سالیوان، مدیر محصول برای Chrome در Google:

“من نشان دادم بخش “ویژگی های از دست رفته”. به تیمم قبل از همه گیری و ما باید روی آن کار کنیم. چندین چیز در این لیست در حال انجام است.»

در واقع، به معنای واقعی کلمه همه چیز در آن لیست اکنون در حال کار یا تکمیل است، مگر اینکه هیچ مشخصات (پایدار) برای آن وجود نداشته باشد:

  • پرس و جوهای کانتینر
    پرس و جوهای اندازه دارند در کروم 106 ارسال شد ، پرس و جوهای سبک پشت پرچم.
  • انتخابگر والد/: انتخابگر دارد
    در کروم 105 ارسال شد.
  • لانه سازی
    در حال حاضر در حال انجام است، به دلیل بحث در کارگروه CSS در مورد تغییرات لحظه آخری در نحو، کمی به تعویق افتاد.
  • 🡡 کارکرد
    هنوز مشخصاتی برای پیاده سازی وجود ندارد، اما در CSS WG روی آن کار می شود.
  • محدوده
    اجرای آزمایشی در Chrome 105 پشت پرچم.
  • 🡡 مخلوط ها
    هنوز هیچ مشخصاتی برای پیاده سازی وجود ندارد، اما ایده ها در CSS WG در حال بررسی هستند.
  • زیرشبکه
    اجرا در حال انجام است.

بیایید نگاه کنیم بخش مربوطه در نتایج 2020. همپوشانی زیادی وجود دارد، اما برخی موارد اضافی:

این بخش مربوطه 2021 شامل تقریباً موارد مشابه، با یک چیز جدید: توابع رنگ. و ببینید، توابع رنگی که مشخصات ثابتی برای آن‌ها وجود دارد، در حال حاضر در کروم پیاده‌سازی می‌شوند، و Chrome کارهای مشخص‌سازی را برای بقیه هزینه کرده است.

و این فقط کروم نیست. تمرکز از اینتروپ 2022 تا حد زیادی توسط این نتایج شکل گرفت.

در حال حاضر در CSS وجود ندارد
(اعتبار تصویر: وضعیت نظرات CSS 2020) (پیش نمایش بزرگ)

بعد چه می شود؟

ما دنیای سبک‌ها و انتخاب‌کننده‌ها را به کار می‌گیریم تا روندهای آینده را شناسایی کنیم و بفهمیم که چه ویژگی‌ها و ابزارهایی را باید در آینده یاد بگیریم. علاوه بر این، نتایج نظرسنجی همچنین به فروشندگان مرورگر کمک می کند تا نقشه راه خود را اولویت بندی کنند و در جهت سازگاری بهتر بین مرورگرها تلاش کنند.

چه چیزی را می خواهید بیشتر در CSS ببینید؟ تایپوگرافی بهتره؟ ویژگی های طرح بندی پاسخگو جدید؟ ویژگی های جدید برای بهبود قابلیت نگهداری؟ چیدمان؟ اجزاء؟ یک چیز دیگر؟ آسمان حد است! مطمئن شوید که رویاهای CSS خود را در نظرسنجی با ما به اشتراک بگذاریدو ممکن است به خوبی شروع به تحقق پیدا کنند.

سرمقاله Smashing
(vf, il)