چگونه تجربه کاربر را با بازخورد دقیق کاربر بهبود دهیم

برای هر عملی در وب ، باید واکنشی وجود داشته باشد. بازخورد ممکن است به کاربر بگوید که اقدام موفقیت آمیز بوده است یا خیر ، اما در حالت ایده آل ، این موارد بیشتر به او می گوید ، مانند اینکه در مرحله بعدی چه کاری انجام دهد یا چرا این عمل طولانی شده است.

شما احتمالاً شرایطی را تجربه کرده اید که فرم ارسال کرده اید. پس از کلیک روی دکمه ارسال ، به نظر نمی رسد اتفاقی بیفتد. فرم ارسال شد؟ شاید ارسال فرم ناموفق باشد.

این یک مثال عالی است که در آن بازخورد می تواند شک یا ترس از کاربر را از بین ببرد. یک نشانگر پیشرفت ساده این مسئله را حل می کند. این به صورت بصری به کاربر می گوید که سرور فرم را دریافت کرده و به طور فعال آن را پردازش می کند.

عدم ارائه بازخورد می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. به عنوان مثال ، ما فرم را ارسال کردیم اما هیچ بازخوردی دریافت نکردیم. سناریوهای زیر امکان پذیر است:

  • کاربران فکر می کنند که ارسال فرم ناموفق است ، صفحه را تازه می کنند. این سناریو می تواند به ارسال دو برابر داده منجر شود ، که بر کیفیت داده شما تأثیر می گذارد.
  • کاربران به دنبال روش های جایگزینی برای تماس با شما مانند Twitter ، LinkedIn یا Facebook هستند.
  • کاربران داده ها را از طریق دیگر راه های ارتباطی ، مانند آدرس ایمیلی که در وب سایت پیدا می کنند ، ارسال می کنند. بنابراین ، شما باید به صورت دستی این داده ها را پردازش کرده و از طریق ایمیل با کاربر پیگیری کنید.
  • کاربران وب سایت را بدون تکمیل فرم ارسال ترک می کنند.

همانطور که می بینید ، چیزی به سادگی نمایش یک نشانگر پیشرفت می تواند هزینه های زیادی را برای یک سازمان صرفه جویی کند. در بدترین حالت این مثال ، مشتری بالقوه خود را از دست می دهید زیرا منتظر تکمیل فرم نیستند.

این مقاله اهمیت بازخورد ، عناصر مشترک UI برای ارائه بازخورد و نمونه های خوب و بد بازخورد را بررسی می کند.

بازخورد در طراحی UX چیست؟

رابط کاربر به اقدامات پاسخ می دهد. این همان چیزی است که ما به عنوان بازخورد تعریف می کنیم. از بازخورد برای درگیر کردن ، توضیح دادن و از بین بردن ترس یا گیجی استفاده می شود ، همه اینها رضایت کاربر را بهبود می بخشد.

بیشتر بازخوردهایی که با آنها برخورد می کنید بصری برای رابط های کاربری است. برای بازی ها یا انواع دیگر محتوا ، بازخورد کاربر می تواند به شکل بازخورد شنیداری باشد. بیایید بر بازخورد تصویری تمرکز کنیم.

بازخورد دیداری سه هدف اصلی دارد که در زیر شرح داده شده است.

1. پاسخگویی سیگنال

اغلب مشخص نیست که آیا یک عنصر قابل کلیک است. بنابراین ، دکمه ها بازخورد بصری را پیاده سازی کنید وقتی روی آنها معلق هستید طراحان وب از CSS: انتخابگر شناور برای استفاده از یک سبک متفاوت هنگامی که کاربر عنصری از وب را در آن قرار می دهد. همه ما مثالی را می شناسیم که وقتی دکمه را روی آن قرار می دهید رنگ دکمه تغییر می کند.

این فرم بازخورد برای اینکه به کاربر بگوییم می تواند با این عنصر تعامل داشته باشد ضروری است. بدون آن ، کاربر باید حدس بزند کدام عناصر اجازه تعامل را می دهند. اما به یاد داشته باشید که کاربران دستگاه های لمسی نمی توانند از اثرات شناور استفاده کنند.

منبع ویدیو

2. افزایش تعامل

بازخورد فقط نتیجه یک عمل را نشان نمی دهد. همچنین می تواند یک کاربر را راهنمایی کند. یک جلوه بصری توجه کاربر را به یک عنصر UI خاص جلب می کند و کاربر را ترغیب می کند تا روی آن کلیک کند. بنابراین ، می توانید با استفاده از بازخورد بصری به کاربر بگویید که بعد چه کاری انجام دهد.

فرض کنید شما می خواهید تعداد کاربران ثبت نام کننده در خبرنامه خود را افزایش دهید. در مورد افزودن یک سرنخ تصویری کوچک به فرم ثبت نام چطور؟ به عنوان مثال ، دکمه “ثبت نام” را برای اینکه توجه کاربر را در صورت بصری بودن خبرنامه جلب کند ، برای مدت کوتاهی تکان دهید. این یک روش ساده و در عین حال موثر برای افزایش تعامل است.

منبع ویدیو

3. فعالیت سیگنال

سرانجام ، بازخورد برای گفتن اینکه کاربر چه اتفاقی می افتد بسیار مفید است. همانطور که در مثال فرم وب ذکر شد ، یک نشانگر پیشرفت به کاربر می گوید که فرم ارسال شده است و توسط سرور در حال پردازش است.

این مهمترین شکل بازخورد است! یک عمل همیشه نیاز به عکس العمل دارد. کمبود بازخورد منبع اصلی سردرگمی یا ترس کاربران تعامل با برنامه ها است. علاوه بر این ، بازخورد با از بین بردن سردرگمی ، تجربه کاربر را بهبود می بخشد.

منبع ویدیو

ادامه مطالعه نحوه بهبود تجربه کاربر با بازخورد دقیق کاربر در SitePoint.