من امسال طیف وسیعی از ابزارهای مدیریت اطلاعات و Second Brain را آزمایش کرده ام ، از خرس به ایده به آبسیدین.

در بیشتر این موارد ، من برنامه ها را قبلاً امتحان کرده ام یا سالها از آنها استفاده کرده ام. در این سال ، من تلاش کردم تا به انتخاب های خود پایبند باشم ، متعهد شوم و روند کارها مرتب شود. من این کار را با سایر موارد اصلی سیستم خود انجام داده ام TextExpander (مدیر قطعه) و آلفرد (یک پرتاب قدرتمند) نیز هست. با گذشت هفت ماه از سال ، اطمینان دارم که این تلاش مثمر ثمر بوده است.


هوش مصنوعی در دست ساخت است

این سرمقاله در اصل در شماره 23 ژوئیه 2020 هفته نامه SitePoint. به بیش از 1 میلیون توسعه دهنده ، طراح و سازنده بپیوندید و هر هفته تازه ترین منابع را در صندوق ورودی خود دریافت کنید – در اینجا ثبت نام کنید.


مدیریت پیچیدگی بدون به خطر انداختن آن همیشه برای من جالب بوده است. اولین کنسرت من با بازدید معنی دار به عنوان نویسنده Lifehack در اواسط دهه 2000 بود. من بیش از آنچه که می توانم حساب کنم خودم را غرق کرده ام و از تلاش برای نرم افزار مقدس grails ناامید شده ام. این تلاش حتی نوعی تماس ارثی است. در زمان کودکی ، مکالمه های اتومبیل با پدرم شایستگی های Grandview و Lotus Agenda یا اینکه چقدر می توانستید با یک نمونه کارها آتاری در قطار (مقدار باور نکردنی ، گفت با ویتیچی-علاقه مندی) او با اینكه ما معیارهای دویدن خود را در Macintosh Portable وارد كنیم ، صفحات گسترده را به من آموخت. این دستگاه برای حمل و نقل خیلی قابل حمل نیست:

Macintosh Portable

من مطمئن هستم که قلب او هنوز هم با یک برنامه مبهم دهه 90 به نام DayInfo – بدون شک همراه با داده های او از آن دوران نهفته است.

این نیاز غیرممکن اما راننده برای دستیابی به وضوح ، خوب یا بد ، در مغز خودم جای گرفته است.

بین آن زمان و اکنون ، نرم افزار مدیریت اطلاعات و بهره وری در بیابان سرگردان بود. به عنوان یک گونه ، ما در هنر برنامه لیست تسلط داریم. ما بیشتر از فرود آمدن ماه و برخورد بزرگ هادرونی با هم تلاش کرده ایم. هیچ چیز مانع توانایی ما در تصور روشهای جدید یادآوری درباره موارد موجود در لیست نشده است.

و با این حال این لیست به تنهایی ابزاری راضی کننده – اگرچه ناتوان کننده نیست – باقی مانده است. لیست ها از نظر بافت بد هستند ، با این حال می دانیم که اقدامات بدون استراتژی بی معنی هستند. بنابراین ، ما سعی کرده ایم سیستم های brute force را که زمینه را از طریق لیست ها فراهم می کنند ، قرار دهیم. پوشه های لیست ها حوزه های مسئولیت پر از لیست. لیست امروز ، لیست فردا ، روزی / شاید ، لیست هایی در تابلوهای کانبان و لیست نکات ، ترفندها و برنامه های لیست. مغز را به لیست بزرگ خود بریزید و یک بررسی هفتگی ترتیب دهید تا آن را در لیست های کوچک خود مرتب کنید. در این بیابان ، لیست ها مانای ما بوده اند.

در بیشتر پنج سال گذشته ، برای مدیریت وظایف خود از یک پرونده علامت گذاری به عنوان مجله Bullet Journal استفاده کردم. این احساس می کرد که یک موضع خصوصی برای رد کردن در برابر خرید و فروش ، ایجاد هنر عملکرد پورنوگرافی بهره وری است.

احساس خوبی داشت یک زمان پربار بود.

این یک پیشرفت غیرمعمول برای کارگر دانش نیست ، خواه شما یک توسعه دهنده ، نویسنده باشید ، یا اشتراکی با عضویت در کلاس های کلارینت خود بفروشید. خیلی زودتر از این منحنی ، جینا تراپانی ، سردبیر بنیانگذار Lifehacker ، تبدیل به یک شخص شد todo.txt طرفدار همه ما به دلیل عدم موفقیت نرم افزار در انجام آنچه که امیدوار بودیم انجام خواهیم داد. ما می خواستیم که زمینه های استراتژیک و اجرایی زندگی ما را بهم پیوند دهد ، اختلاف بین این دو را از بین ببرد تا بتوانیم با هدف پیش برویم. در عوض ، لیست هایی داشتیم.

تا چند سال گذشته ، یعنی زمانی که چیزی از هم گسیخت و سفتی بنیادگرایی پیرامون ساختار از بین رفت. مفهوم در اینجا حرکت ایجاد می کند. این مشکلات پیچیده رابط کاربری مخلوط کردن ابزارهای محتوای فرم رایگان با قدرت پایگاه داده را شکست. قابل پخش شدن صفحه گسترده را وارد قلمرو جدید کرد. API آن در طبیعت وحشی است و به ما نگاهی می اندازد که وقتی می توانید این موتورها را به داده های خود متصل کنید ، می توانید به چه مقدار برسید. یک گروه ترکان واقعی هر روز بر سر مدیر رسانه های اجتماعی Notion خسته می شوند و خواهان یک جدول زمانی API هستند.

من ابزارهای این نرم افزار موج جدید بهره وری را دوست دارم. من چند سالی است که شخصاً از Notion استفاده کرده ام و طی یکی دو ماه گذشته جریان تحریریه SitePoint را در مورد آن بازسازی کرده ام. برای من ، مفهوم است جام مقدس

ایده

آزادی از لیست ها: سراب ، 2020

مطمئناً ، لحظات ناامیدی مکرر وجود دارد. این بسیار نزدیک به قدرت توقف ناپذیر است – اگر فقط API یا فرمول های قدرتمندتر و فعل و انفعالات رابطه ای داشته باشیم. اما این ناامیدی ها به جای احساس خفقان در اثر محدودیت های ذاتی ، ناشی از دیدن پتانسیل محقق نشده است. این یک تغییر هیجان انگیز است.

با وجود ضد ساختار بودن ، ناتیون بهترین زمانی است که بدانید چگونه می خواهید زندگی ، تیم ، پروژه یا داده های خود را ساختار دهید. این ابزار تمام ابزارهای مورد نیاز شما را برای طراحی گردش کار و داشبورد به شما می دهد که برای موارد استفاده شما بسیار مفید خواهد بود. این خودرو تا حد افراطی انعطاف پذیر است اما از نظر چرخ ایده آل ایده آل نیست.

جنبه مهم دیگری از مدیریت اطلاعات وجود دارد. وقتی می خواهید مجموعه ای آلی از دانش ایجاد کنید ، ابزار ایده آل متفاوت به نظر می رسد. این ابزارها باید به شما کمک کنند بین واحدهای گسسته دانش ایجاد زمینه کنید. آنها باید به شما کمک کنند تا سریعاً بدون سربار اضافی ساختاری انجام دهید. باارزش ترین ویژگی ها پیوند بدون درز ، جستجوی سریع ، ضبط جهانی و سادگی است.

در سال های اخیر ، مردم دوست دارند کریستین تیتزه نحوه ساخت دیجیتال را به اشتراک گذاشته اند جعبه یادداشت با برنامه هایی مانند nvALT. این مفهوم موجی از برنامه های جدید ایجاد شده بر اساس این نیازها را برانگیخته است. در حرکات گسترده ، این یک پایگاه داده اتمی از تمام اطلاعاتی است که شما به دست می آورید و ارزش آن را دارید که ذخیره کنید. رشد می کند و – این کلید است – به مرور زمان با بقیه نت های اتمی شما ارتباط برقرار می کند. تفکر مشابه در ریشه این تفکر است مغز دوم مفهوم

چند برنامه وجود دارد که این سبک مدیریت اطلاعات را به آینده می رساند. مشهورترین آن Roam Research است که خودم آن را امتحان نکرده ام. آبسیدین گزینه دیگری است که برای توسعه دهندگان به خوبی کار می کند. همچنین برای افرادی که در غیر این صورت با تعداد زیادی کد سر و کار دارند (مانند من – به عنوان یک توسعه دهنده گاه به گاه ، اما در درجه اول به عنوان ویرایشگر محتوای مربوط به کد) بسیار عالی است. Obsidian یادداشت ها را به صورت محلی ، متن ساده Markdown ذخیره می کند و شما می توانید از روش همگام سازی دلخواه خود استفاده کنید.

گزینه های قالب بندی Obsidian

گزینه های قالب بندی Obsidian

این بلوک های کد را به خوبی کنترل می کند و ویژگی هایی مانند حالت Vim و نمای نمودار ارتباطات یادداشت شما را ارائه می دهد. برای توسعه دهندگان ، ابزار ایده آل باید بتواند به عنوان مدیر قطعه کد نیز عمل کند. Obsidian هر آنچه لازم است را دارد و شما می توانید برای جبران عملکردی که از دست می دهید ، آن را با پلاگین ها گسترش دهید.

دوست من Jo Previte اخیراً یک موضوع توییتر در مورد این ابزارها ارسال کرده است که گزینه جدیدی را به من معرفی کرده است ، فوم.

اگر مدیر دانش ایده آل بتواند جایگزین مدیر قطعه شما شود ، آیا ایده آل نیست اگر بتوانید آن را از برنامه ای که کد می نویسید ، هدایت کنید؟

Foam نشانه های خود را از Roam Research گرفته است – جای تعجب نیست – اما بر اساس Visual Studio Code و GitHub ساخته شده است. مانند Obsidian ، به ابر محدود نمی شود ، اما بر خلاف Obsidian ، کاملا رایگان و منبع باز است.

نحوه گسترش آن نیز متفاوت است. همانطور که جو یادآور شد ، توانایی کار با بسیاری از برنامه های افزودنی Code به Foam قدرت بالایی می دهد. این درست تر است و بیشتر موارد استفاده در مورد توسعه دهندگان اعمال می شود. گزینه های موجود در Code در مقایسه با جستجوی داخلی Obsidian ، حالت Vim یا یکپارچه سازی GitHub را مقایسه کنید. مانند Obsidian ، شما می توانید پسوندهای شخصی خود را بنویسید (اگر عضو Premium هستید ، می توانید از Wiley به این کتاب VS Code دسترسی پیدا کنید تا نحوه کار را بدانید).

Obsidian گزینه باتری است و گزینه خوبی است. اگر می خواهید کنترل کاملی با هزینه زمان داشته باشید ، فوم آن را ارائه می دهد. برعکس ، محبوبیت VS Code به این معنی است که گردش کار بیشتری برای استفاده با سایر ابزارهای شما وجود دارد.

در حالی که من زندگی خود را در Notion مدیریت می کنم ، اما نوشتن خود را با Git مدیریت می کنم. این در زیر لایه ای از برنامه های اختصاصی مانند اولیس اتفاق می افتد و من علاقه ای به انتقال روند نوشتن به Code ندارم. اما این باعث می شود که این رویکرد برای یادداشت های من جذاب باشد.

ما آنقدر در ابزارهای خود قدرت پیدا کرده ایم که تقریباً می توانید مجموعه ای از برنامه ها را با دو برنامه جایگزین کنید. آیا ما از دیدن برنامه های مدیریت اطلاعات ساختاریافته و غیر ساختاری دور هستیم؟ من نمی دانم ، اما به خاطر وضوح بهتر است که این کار را نکنند. شاید این نحوه کار مغز من است و برنامه ای که همه کارها را برای شما انجام می دهد در جایی در یک repo شکل می گیرد.

اما برای اولین بار در مدت زمان طولانی ، من دوباره از تلاش برای جام مقدس لذت می برم.

هوش مصنوعی در دست ساخت است

این سرمقاله در اصل در شماره 23 ژوئیه 2020 هفته نامه SitePoint. به بیش از 1 میلیون توسعه دهنده ، طراح و سازنده بپیوندید و هر هفته تازه ترین منابع را در صندوق ورودی خود دریافت کنید – در اینجا ثبت نام کنید.